۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹

سفر هیأت آمریکایی به کابل جهت رفع تحریمها علیه حزب اسلامی حکمتیار

سفر هیأت آمریکایی به کابل جهت رفع تحریمها علیه حزب اسلامی حکمتیار

حزب اسلامی حکمتیار اعلام کرد هیأتی از آمریکا و سازمان ملل جهت رفع تحریم های اعمال شده علیه این حزب به کابل سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «هشت صبح»، حزب اسلامی حکمتیار اعلام کرد: کار کمیسیون اجرایی توافقنامه صلح آغاز شده و قرار است که هیأتی از آمریکا و سازمان ملل، جهت برداشته شدن تحریم های اعمال شده علیه این حزب به کابل سفر کند.

«محمد امین کریم» رئیس هیأت مذاکره‌ کننده حزب اسلامی حکمتیار که از اعضای کمیسیون مشترک اجرایی توافقنامه صلح است، گفت: تمامی موضوعات مرتبط به مواد توافقنامه صلح زمان‌بندی شده است.

به گفته وی، در رأس این مواد رفع تحریم ها اعمال شده علیه «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان است و طی روزهای آینده دولت افغانستان از کشورها و سازمان‌های ذیربط درخواست می کند تا تحریم های وضع شده علیه حزب اسلامی برداشته شوند.

امین کریم از سفر یک هیأت خارجی در راستای رفع این تحریم‌ها به کابل خبر داد و گفت: هفته آینده هیأتی از آمریکا و سازمان ملل جهت بررسی مواد توافقنامه صلح و رفع تحریم های اعمال شده علیه حزب اسلامی افغانستان به کابل سفر می کند.

 دولت واشنگتن و سازمان ملل تا کنون در این خصوص گزارشی ارایه نداده اند.

این در حالی است که «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان در نخستین جلسه کمیسیون مشترک اجرایی توافقنامه صلح ابراز امیدواری کرد که کمیسیون مشترک، رفع تحریم های اعمال شده علیه حزب اسلامی افغانستان و گلبدین حکمتیار را در اولویت کاری خود قرار دهد.

شایان ذکر است توافقنامه صلح بین دولت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار یکم مهرماه سال جاری در کابل با حضور «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان به امضای طرفین رسید.

کد خبر 3818590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha