۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع):

دنبال نقض برجام نیستیم/ تلاش برای اجرای تعهدات

دنبال نقض برجام نیستیم/ تلاش برای اجرای تعهدات

بیرجند- عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: ما به دنبال نقض برجام نیستیم و برای اجرای تعهدات خود تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور عسگری پیش از ظهر چهارشنبه در همایش ملی توافق هسته ای از اجرا تا فرصت های پیش رو در بیرجند بیان کرد: باید برای استفاده از فرصت های پیش روی برجام استفاده کنیم.

وی ایجاد امکان شراکت ایران در همکاری های بین المللی در تامین راکتور های تحقیقاتی، نیروگاهی، امنیت هسته ای و ایجاد فرصت برای راهیابی به بازارهای جهانی را از جمله فرصت های برجام دانست.

عسگری ادامه داد: همچنین بهره مندی از دانش و تکنولوژی کشورهای هسته ای و استفاده از به رسمیت شناختن حق غنی سازی از دیگر فرصت های مطلوب در برجام است.

وی با بیان اینکه فرصت های ایجاد شده در برجام به نفع کشور است، افزود: راه اندازی کارخانه تولید آب سنگین، دستیابی به غنای ۲۰ درصد و راه اندازی دو سایت غنی سازی از جمله دستاوردهای برجام بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به کاربردهای انرژی هسته ای بیان کرد: باتری های ایزو تراپی، اندازه گیری رطوبت خاک، سامانه پیشران در کشتی ها، مین یابی و کنترل امنیت مرزهای ورودی از جمله این کاربردها بوده است.

عسگری بیان کرد: تامین بخشی از برق مورد نیاز کشور از طریق هسته ای، توسعه توانایی طراحی و ساخت راکتور های هسته ای، تولید مجتمع های سوخت مورد نیاز و تهیه بستر های تحقیقاتی از اهداف انتظاری کشور از صنعت هسته ای به شمار می رود.

کد خبر 3819969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha