۲۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۱۷

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

هر دولتی در آمریکا مکلف به اجرای برجام است

هر دولتی در آمریکا مکلف به اجرای برجام است

شلمچه- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر جام در شورای امنیت سازمان ملل نیز تائید شده است به همین دلیل هر دولتی در آمریکا مکلف است به تعهد خود جامه عمل بپوشاند.

به گزارش خبرنگار مهر، علاءالدین بروجردی پیش از ظهر امروز پنج شنبه در حاشیه بازدید از مرز بین المللی شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: در واقع نظام استبدادی یک ظلم عظیمی را در حق کل جامعه جهانی انجام می دهد.  با توجه به ظلمی که نظام استبدادی به مردم فلسطین انجام می دهند، جنایاتی که در عراق و افغانستان انجام می دهند و امروز نیز در یمن در حال انجام است، انتظار چندانی از آنها نیست.  

وی عنوان کرد: برجای گذاشتن حدود ۴۴ هزار کشته و مجروح و هفت هزار شهید بر اساس آمار رسمی سازمان ملل نتیجه این درگیریهاست که نظام استبدادی آن را پایه گذاری کرده و امروز سوی آل سعود در حال انجام است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: رژیم آل سعود بدون حمایت آمریکا نمی تواند این کار را انجام دهد. آمریکا هم تسلیحات نظامی و هم حمایت سیاسی از ال سعود می کند. آنقدر ابعاد جنابات و آدم کشی ها بالا بود که اکنون این حرکتی که ملت آمریکا انجام دادند در واقع  دست رد به چنین سیاستهایی بود.

بروجردی اظهار کرد: امید می رود که شاهد یک تحولی در این زمینه باشیم و جامعه جهانی یک نفس راحت تری را از دست آمریکا بکشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص تاثیر انتخابات آمریکا بر برجام گفت: با توجه به اینکه بر جام یک تعهد رسمی بین المللی است که شورای امنیت سازمان ملل نیز قطعنامه آن را تائید کرده است به همین دلیل هر دولتی در آمریکا مکلف است به تعهد خود جامه عمل بپوشاند بنابراین بعید است که ترامپ، ترامپ دوران ریاست جمهوری باشد با این حال این تکلیف را مقام معظم رهبری مشخص فرمودند که اگر برجام را پاره کردند ما آتش خواهیم زد.
 

کد خبر 3820726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha