۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۱۷

در نقطه صفر مرزی آستارای ایران و آذربایجان صورت گرفت؛

استقبال مسئولان شهرستان مرزی آستارا از زائران خارجی عتبات عالیات

استقبال مسئولان شهرستان مرزی آستارا از زائران خارجی عتبات عالیات

آستارا- مسئولان واعضای ستاد پذیرایی از زائران خارجی عتبات عالیات شهرستان مرزی بندرآستارا، باحضور در پل مرزی آستارای ایران وآذربایجان از زائران خارجی کربلای معلی استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که ظهر شنبه و با حضور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا، فرمانده هنگ مرزی آستارا، جانشین فرمانده انتظامی آستارا ، مدیر کل گمرک، مدیر پایانه مرزی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه آستارا در محل پل مرزی آستارای جمهوری اسلامی ایران و آستارای جمهوری آذربایجان برگزار شد، مسئولان این شهرستان مرزی با قرآن کریم و سر دادن شعار «من خادم زوار حسینم» به استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی رفتند.

فرمانده هنگ مرزی آستارا در این مراسم با بیان اینکه مرزبانی آستارا آماده میزبانی وتسهیل در ورود و خروج  زائران خارجی عتبات عالیات از کشور است، اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی آستارا علاوه بر ماموریت حفاظت و حراست از مرزهای کشورمان در حوزه استحفاظی شهرستان مرزی بندر آستارا، ماموریت مهم و ارزشمند دیگری همچون استقبال و  پذیرایی از زائران حسینی (ع) را بر عهده دارند.

 سرهنگ نوذر مرادی افزود: مرزبانان هنگ مرزی آستارا برقراری امنیت در مرز بین المللی آستارا و دروازه ورودی به جمهوری اسلامی ایران جهت استقبال از زائران خارجی عتبات عالیات را افتخاری بزرگ برای خود می دانند و از ماه ها قبل تدابیر و اقدامات  لازم را برای رفت و  آمد  هر چه بهتر زائران انجام داده‌اند.  

در ادامه این مراسم مدیر کل گمرک آستارا با اشاره به افزایش پرسنل گمرک در حوزه مسافری به جهت تسهیل و افزایش سرعت در خروج زوار خارجی اربعین حسینی از کشور اظهار کرد: تشریفات گمرکی در گمرک مرزی آستارا و به هنگام  ورود زائران خارجی عتبات عالیات در حداقل زمان ممکن انجام می گیرد و در این زمینه گمرک آستارا با وجود ترافیک کاری سنگین در این مرز پرتردد کشور، با سرعت و دقت لازم اقدامات ورودی و خروجی زائران را انجام می دهد.

رسول امیدی با بیان اینکه گمرک و در مجموع مسئولان شهرستان مرزی آستارا مشتاقانه به زائران خارجی عتبات عالیات و دوستداران اهل بیت خدمات رسانی می کنند، افزود: تمام نیروهای گمرک در مرز زمینی آستارا برای خدمات رسانی مطلوب به زوار خارجی اربعین حسینی بسیج شده اند.

عزیمت ۱۲۰۰ زائر از گرجستان و آذربایجان به کربلای معلی

مدیر پایانه مرزی آستارا نیز در این مراسم با اشاره به آغاز عزیمت کاروان زائران کشورهای جمهوری آذربایجان و گرجستان به کربلای معلی از طریق مرز زمینی آستارا اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نفر از طریق  ۲۴ اتوبوس مسافری- ترانزیتی کشورهای آذربایجان و گرجستان از ابتدای ماه محرم از مرز آستارای جمهوری اسلامی ایران به مقصد کربلای معلی عزیمت کرده اند.

جلال دیانسایی با بیان اینکه از این تعداد ۲۰ اتوبوس متعلق به زائران آذری  و چهار اتوبوس متعلق به زائران اهل گرجستان می باشد، افزود: امسال پیش بینی می شود که مرز زمینی آستارا با افزایش قابل توجه زائران خارجی عتبات عالیات که عازم این سفر معنوی هستند، روبرو شود و با توجه به این موضوع مهم ،اقدامات لازم این زمینه انجام شده است.  

شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان و مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد و یکی از مرزهای پرتردد جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود به طوری که سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می‌کنند.

عکس /مهدی حسین نژادی

کد خبر 3822208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha