۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۵۰

معاون امور عمرانی استانداری لرستان:

شهرداری‌های لرستان طرح جامع سرمایه‌گذاری ندارند

شهرداری‌های لرستان طرح جامع سرمایه‌گذاری ندارند

خرم آباد - معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: مشکل اصلی شهرداری های استان نداشتن طرح جامع برای سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اصلانی شامگاه شنبه در جلسه بررسی احداث بام خاطره ها که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: مشکل اصلی شهرداری های استان نداشتن طرح یا پکیج جامع برای سرمایه گذاری است.

وی افزود : لازم است که شهرداری ها برای جذب سرمایه گذار و اجرای طرح های بزرگی مانند بام خاطره ها که ساختار اقتصادی، اجتماعی و ... در محلات شهری ایجاد می کند، یک طرح جامع داشته باشند.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: در همین راستا، مشاوران طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری در شهرهای استان، باید از کپی برداری طرح هایی که در دیگر مناطق اجرا شده است، پرهیز کنند.

اصلانی با بیان اینکه موضوع مشاوره در طرح های سرمایه ای و بزرگ، بسیار مهم است، گفت: در همین طرح بام خاطره ها به مشاوری نیاز است که به خوبی به موضوع امکان سنجی ظرفیت ها بپردازد.

وی اضافه کرد: این طرح ها باید به گونه ای اجرا شوند که زمینه حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری را فراهم کنند.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: اگر طرح های ارائه شده خارج از این موضوعات باشند، طرح های نتیجه بخشی نخواهند بود.

اصلانی تصریح کرد: در طرح بام خاطره ها باید مسئولیت همه دستگاه های اجرایی از جمله شرکت برق، شرکت گاز، راه و شهرسازی و ... به خوبی دیده شود و جانمایی های آتی برای اجرای طرح های بخش خصوصی فراهم باشد.

اصلانی با بیان اینکه اگر طرح بام خاطره ها بدون جانمایی و امکان سنجی مناسب باشد، مانند بام لرستان در بخش هایی از آن با مشکل مواجه خواهیم شد، گفت: اجرای این طرح در منطقه ای مانند پشت بازار که ساکنان آن احساس می کنند از محدوده شهر رها شده اند و خدمات رسانی به آنها نامطلوب است، می تواند انگیزه بخش و زمینه ساز ایجاد اشتغال در این منطقه باشد.

وی اظهار کرد: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تعریض این مسیر برای ایجاد گاردریل طی یک هفته اقدام کند تا به سرعت برای آسفالت آن نیز از طریق سازمان همیاری و شهرداری خرم آباد اقدام شود.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت : در مجموع کمیته ای برای ارزیابی، جانمایی و ظرفیت سنجی بام خاطره ها با تعیین شرح وظایف دستگاه های مربوطه، ایجاد شود تا این پروژه با سرعت پیگیری و اجرایی شود.

کد خبر 3822636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha