۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۲

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی:

۲۲ هزار نفر از مشهد عازم عراق شده‌اند

۲۲ هزار نفر از مشهد عازم عراق شده‌اند

مشهد ـ معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی گفت: در مجموع تاکنون با استفاده از قطار، اتوبوس و هواپیما ۲۲ هزار نفر از مشهد عازم عراق شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن واحدی ظهر دوشنبه درجمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۹۷ هزار نفر از خراسان رضوی به منظور حضور در راهپیمایی اربعین حسینی برای دریافت روادید عراق، در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: تاکنون برای ۹۱ هزار نفر روادید صادر شده و بقیه افراد نیز پس از پرداخت کامل وجه روادید آن را دریافت می کنند.

وی افزود: لازم است متقاضیان باقیمانده جهت دریافت روادید عراق نسبت به پرداخت این وجه اقدام کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی از تعهدات خراسان رضوی در راهپیمایی زائران اربعین حسینی نام برد و تصریح کرد: از جمله این تعهدات روزانه ۲۰ هزار اسکان و همین میزان تغذیه در هر یک از شهرهای نجف و کاظمین است.

وی از ایجاد دو موکب توسط آستان قدس رضوی خبر و ادامه داد: تا کنون تعداد  ۵۱ موکب توسط گروه‌های مختلف مردم، افراد نیکوکار و نهادها درعراق ایجاد شده است که طی روزهای آینده در مرز برای استقبال از زائران ورودی مستقر می‌شود.

واحدی با اشاره به اینکه در این چارچوب ۲۳۸ دستگاه کامیون حامل هزار و ۵۰۰ تن اقلام مورد نیاز موکب‌ها از خراسان رضوی عازم عراق شده‌اند، گفت: خراسان رضوی در محدوده کربلا تعهدی نداشت اما به دلیل تمایل افراد نیکوکار موکب‌هایی از خراسان رضوی نیز برای اسکان زائران در کربلا دایر شده است.

وی ادامه داد: موکب‌های این استان در فاصله شهرهای نجف تا کربلا در هشت عمود فعال و از سوی شهرداری مشهد ۲۰۰ دستگاه اتوبوس با ۴۰۰ راننده و نیز هزار و ۲۰۰ خدمه و پاکبان عازم نجف و کاظمین شده‌اند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان مسئولیت اسکان زائران در نجف را بر عهده شهرداری مشهد ذکر و عنوان کرد: امسال آستان قدس رضوی نیز از استقبال  زائران در بازگشت از عتبات برنامه‌ریزی کرده است و معبرهای مرزی مهران، چزابه و شلمچه موکب‌هایی دایر کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ مبلغ و روحانی نیز تاکنون از خراسان رضوی به عراق اعزام شده‌اند که ۴۰۰ نفر آن‌ها با زائران همراه شده است، اظهار کرد: از خراسان رضوی تعداد ۱۰۰ پزشک و ۳۰ پرستار به عراق اعزام شده‌اند که تعدادی از آن‌ها در موکب‌ها مستقر می‌شوند و تعدادی هم با کوله‌پشتی‌های مجهز در طول مسیر به زائران پیاده اربعین حسینی ارائه خدمت می‌کنند.

واحدی اضافه کرد:  برای انتقال زائران ازخراسان رضوی نیز تاکنون هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس مسافربری تدارک و تا  ۲۲ آبان ۴۰۰ دستگاه آن اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه روزانه یک قطار نیز از مشهد به خرمشهر اعزام و هشت پرواز از فرودگاه مشهد به نجف انجام می‌شود، گفت: در مجموع تاکنون با استفاده از قطار، اتوبوس و هواپیما ۲۲ هزار نفر از مشهد عازم عراق شده‌اند اما از شمار افرادی که با خودروهای شخصی عازم این سفر شده‌اند آماری در دست نیست.

کد خبر 3824181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha