۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۰۹

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

هر دانشگاهی باید واقف باشد

هر دانشگاهی باید واقف باشد

حجت الاسلام علی محمدی گفت: مشارکت همه دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشجویان در تعمیق و گسترش وقف در حوزه علم و فناوری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در گفتگویی، ضمن بیان این مطلب که مشارکت همه دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشجویان در تعمیق و گسترش وقف در حوزه علم و فناوری ضروری است افزود: در نقشه جامع علمی کشور به موضوع استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های نهاد وقف در حوزه علم و فناوری توجه خوبی شده و احکام لازم در این زمینه مقرر شده است.

وی ادامه داد: البته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم در این زمینه رهنمودهای راهگشایی داشته اند که قطعا مد نظر قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: مصادیق سابقه تاریخی و سنت حسنه وقف بر علم و دانش در تاریخ کشورمان به وفور به چشم می خورد و بسیاری از مدارس و کتابخانه ها در کشور حاصل نهاد وقف هستند.

وی افزود: همانگونه که گفته شد و باز هم بر آن تاکید می کنم اگر جامعه علمی کشور اعم از حوزوی و دانشگاهی وارد این میدان شوند و هر جزء از این جامعه در حد بضاعت خود واقف باشد، این کار در جا افتادن این سنت حسنه بسیار مفید خواهد بود و معتقدم باید این گفتمان که «هر دانشگاهی باید خود واقف و وقف کننده باشد» راه حل بسیاری از مشکلات است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سال های پیش از انقلاب اسلامی و با توجه به دشمنی نظام ستمشاهی وقف و واقفین مورد بی مهری قرار گرفتند و بسیاری از موقوفات کشور غارت شد.

کد خبر 3824369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha