ایگور کناشینکف:

گروه های مسلح در حمله به حلب از مواد سمی استفاده کرده اند

گروه های مسلح در حمله به حلب از مواد سمی استفاده کرده اند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بررسی نمونه های جمع آوری شده از حلب توسط کارشناسان روس نشان می دهد گروه های مسلح از مواد سمی در حمله به این شهر استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروه های مسلح در حمله به حلب سوریه از مواد سمی استفاده کرده اند.

بر اساس این گزارش، «ایگور کناشینکف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در همین راستا اظهار داشت: نمونه های بررسی شده از مکان مورد هدف گروه های مسلح در حلب نشان می دهد عناصر مسلح از ماده سمی کلر در این حملات استفاده کرده اند.

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: حدود ۳۰ سرباز سوری بر اثر این حملات به حالت مسمومیت و خفگی مبتلا شده اند که اکثر آن ها به بیمارستان حلب منتقل شدند. تروریست ها در حلب در حال استفاده از کلر علیه سربازان سوریه و شهروندان این کشور بیش از گذشته هستند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در همین راستا تاکید کرد: سیاستمداران فرانسه و انگلیس که تظاهر به نگرانی در خصوص وضعیت حلب می کنند، چشم خود را بر این جنایات بسته اند و یا بدتر از این در صدد هستند تا مقامات سوریه را به عنوان مرتکبان این جنایات تلقی کنند.

وی در پایان عنوان کرد: از سازمان منع سلاح های شیمیایی درخواست می کنیم با اعزام کارشناس به همراه کارشناسان وزارت دفاع روسیه، واقعیات مربوط به استفاده از مواد شیمیایی به عنوان یک سلاح در حلب را بررسی کنند. انتظار داریم پیش از سیاستمداران، کارشناسان مواد سمی را مشاهده کنند. زیرا سیاستمداران فقط در صدد استفاده از این موضوع برای سخن گفتن هستند.

گفتنی است، روز یکشنبه منابع آگاه اعلام کردند که تروریستها مواضع ارتش سوریه را در نزدیکی فرودگاه حلب با سلاح شیمیایی هدف قرار داده اند. این منابع بیان کردند: بر اساس اطلاعات اولیه از منطقه، ۳۰ نظامی ارتش سوریه در جریان این حمله مصدوم شده اند.

کد خبر 3824626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha