۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳

تقویت و گسترش همکاری های اقتصادی افغانستان و روسیه

تقویت و گسترش همکاری های اقتصادی افغانستان و روسیه

سفیر روسیه در کابل در راستای تقویت و گسترش همکاری های اقتصادی دو جانبه با وزیر دارایی افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «افق»، «الکساندر مانتسکی» سفیر روسیه در کابل با «اکلیل حکیمی» وزیر دارایی افغانستان دیدار و در مورد همکاری های اقتصادی دو جانبه با وی گفتگو کرد.

در دیدار وزیر دارایی افغانستان با سفیر روسیه در کابل، دو طرف در مورد تسریع روند امضا و طی کردن مراحل اداری توافقنامه تجاری میان دو کشور توافق کردند.

در این دیدار، در مورد حمایت از شرکت های روسی که در افغانستان فعالیت دارند بحث و گفتگو صورت گرفت.

اکلیل حکیمی و مانتسکی بر تقویت و گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور با توجه به تحولات اخیر اقتصادی در منطقه، تاکید کرده اند.

لازم به ذکر است کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی میان افغانستان و روسیه به ریاست اکلیل حکیمی، چندی پیش تشکیل شد. در این جلسه پیرامون صادرات کالا، مواد نفتی و گازی، سرمایه گذاری، تجارت و ترانزیت، ارتقای ظرفیت، صنعت، صدور ویزا برای تجار افغانستانی، ایجاد خط آهن، انرژی، حمل و نقل، تحصیلات عالی و دیگر موارد بحث و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

شایان ذکر است به زودی مراسمی با حضور وزیر امور خارجه افغانستان به مناسبت اعزام یک گروه از کارمندان وزارت امور خارجه افغانستان به روسیه به منظور تحصیل در دوره های کوتاه مدت در آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه این کشور، در محل سفارت روسیه برگزار می شود.

کد خبر 3825007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha