۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳

علیرغم خواست دولت افغانستان؛

روند استیضاح وزرای افغانستان ادامه دارد/ یک وزیر دیگر برکنار شد

روند استیضاح وزرای افغانستان ادامه دارد/ یک وزیر دیگر برکنار شد

علیرغم فشارهای دولت افغانستان مبنی بر توقف روند استیضاح وزیران این کشور، مجلس نمایندگان افغانستان همچنان در ادامه این روند، چهار وزیر دیگر این کشور را امروز استیضاح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل  از «خامه پرس»، «اسدالله ضمیر» وزیر کشاورزی، «علی احمد عثمانی» وزیر انرژی و آب، «سلامت عظیمی» وزیر مبارزه با مواد مخدر و «عبدالرزاق واحدی» وزیر مخابرات کسانی بودند که امروز برای استیضاح به مجلس افغانستان فراخوانده شدند.

این وزرا اما حاضر به حضور در مجلس نمایندگان افغانستان نشدند و به این خاطر مجلس این کشور در غیاب این وزرا، طی رای گیری در مورد ابقا و یا رد آنها تصمیم گرفت.

بر اساس این گزارش، در این رای گیری به جز وزیر مخابرات این کشور که با ۱۴۷ رای مخالف، رد صلاحیت شد، سایر وزرا با به دست آورن حد نصاب آرایِ موافق در سمت خود ابقا شدند.

لازم به ذکر است که مجلس نمایندگان افغانستان در چند روز گذشته، نه وزیر این کشور را استیضاح کرد که از این میان شش وزیر رد صلاحیت شدند و تنها سه وزیر در سمت خود ابقا شدند.

همه اینها درحالی است که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در واکنش به این اقدام مجلس نمایندگان، خواهان توقف روند استیضاح وزیران تا به دست آوردن اطلاعات کامل در این زمینه شده بود.

کد خبر 3825056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha