۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳

رئیس شبکه دامپزشکی رودسر خبر داد؛

اجرای طرح واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل در رودسر

اجرای طرح واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل در رودسر

رودسر- رئیس شبکه دامپزشکی رودسر از اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سرهندی عصر چهارشنبه در جلسه طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی گفت: تفاهم نامه ای از طریق سازمان دامپزشکی کشور و بسیج سازندگی در راستای واکسیناسیون طیور روستایی منعقد شده است.

وی افزود: در سنوات گذشته بیماری های مختلفی درسطح روستایی، بومی و صنعتی داشتیم که خسارت زیانباری را وارد می کرد که بعضی از بیماری ها مختص طیور و بعضی مشترک بین انسان و طیور بود که جان انسان را به خطر می انداخت که یکی از آنها، بیماری نیوکاسل بود.

سرهندی ادامه داد: نیوکاسل ازبیماری های بسیار مسری است که تقریبا همه گونه های پرندگان را در سنین مختلف مبتلا می کند ودر مواردی حتی بدون بروز نشانه ای از بیماری سبب مرگ و میر صد در صدی طیور می شود .

وی خاطر نشان کرد: در گذشته این واکسن به صورت بهادار بود که خود روستاییان بایستی بها ء آن را می پرداختند ولی خوشبختانه در حال حاضر این واکسن به طور رایگان توزیع می شود که با همکاری بسیج سازندگی امیدواریم بتوانیم آن را ریشه کن کنیم.

سرهندی تصریح کرد :به اکیپ های واکسیاسبون وسایل لازم شامل واکسن در داخل فلاسک حاوی کیسه یخ، دو ظرف مدرج ماده تثبیت کننده واکسن، لباس، دستکش، پوستر، پمفلت و فرم گزارش دهی داده می شود .

رئیس شبکه دامپزشکی رودسر بابیان اینکه این طرح یک روزه و همزمان در۱۳ استان کشور به مرحله اجرا در می آید افزود: درشهرستان رودسر در۹۰روستا در مناطق جلگه ای و مناطق الویت دار و پرخطر با توجه به شرایط مختلف تعیین شده اجرایی و عملیاتی می شود و این طرح مجددا در سه ماه آینده نیز اجرا می شود.

به گفته وی، تعداد۴۰ هزار قطعه طیور در ۹۰روستا واکسینه می شوند که ۳۰ اکیپ دو نفره در این امر مشارکت دارند.

کد خبر 3825297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha