۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۰۵

نمایندگی سازمان «سمت» در کابل افتتاح شد

نمایندگی سازمان «سمت» در کابل افتتاح شد

نمایندگی سازمان مطالعه و تدوین کتب عوم انسانی دانشگاهها «سمت» با همکاری انتشارات و نمایشگاه بین‌المللی کتاب سعادت کابل و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان سمت، مراسم افتتاح نمایندگی سازمان مطالعه و تدوین کتب عوم انسانی دانشگاهها «سمت» با قرائت پیام دکتر احمد احمدی رئیس سازمان «سمت» و حضور شماری از مسئولان سیاسی و فرهنگی و انتشارات داخلی و خارجی افغانستان امروز در کابل برگزار شد.

نمایندگی انحصاری سازمان «سمت» در کابل با ۷۰۰ عنوان کتاب برای اولین بار راه‌اندازی شده است.

مجتبی نوروزی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل در این مراسم با بیان اینکه که برخی بر این باورند که فقط ایران به افغانستان کتاب وارد می‌کند، گفت:جمهوری اسلامی ایران نه تنها کتاب‌های دانشگاهی را به افغانستان وارد می‌کند، بلکه با پژوهشگران و نویسندگان افغانستان در عرصه‌های مختلف فرهنگی در داخل ایران همکاری بسیار نزدیکی دارد و تاکنون ۷۰ عنوان از کتاب‌های نویسندگان افغانستانی به سازمان «سمت» سپرده‌ شده است.

وی از همکاری فرهنگی نزدیک ایران و افغانستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: ما تلاش داریم شاعران و نویسندگان دو کشور را تشویق به سفر و تبادل‌نظر کنیم تا بتوانند از اشتراکات فرهنگی ایران و افغانستان بیشتر آگاه شوند.

کد خبر 3825546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha