۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۴۵

دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

۵۳۱ هزار زائر از مرز شلمچه عبور کردند

۵۳۱ هزار زائر از مرز شلمچه عبور کردند

شلمچه – دبیر ستاد اربعنی سازمان منطقه آزاد اروند از عبور ۵۳۱ هزار زائر از مرز شلمچه تاکنون خبر داد.

سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر از عبور ۵۳۱ هزار زائر از مرز شلمچه تاکنون خبر داد و گفت: خوشبختانه روند اعزام زائران به کربلا از طریق مرز شلمچه بسیار مناسبت بوده و شرایط مناسبی حاکم است.

موسوی با اشاره به اینکه از روز گذشته شاهد بازگشت تعدادی از زائران سفر کرده به کربلا به کشور هستیم، گفت: تمامی امکانات لازم برای پذیرایی از زائرانی که از کربلا باز می گردند، مهیا شده است.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به هماهنگی هایی که دستگاههای اجرایی داشتند، امکانات بسیار خوبی را برای بازگشت زائران در حال فراهم سازی هستیم.

موسوی اظهار کرد: طی هماهنگی های انجام شده با شرکت تعاونیهای مسافربری، ایستگاه های اتوبوس برای جابجایی زائران از شلمچه به شهرهای مختلف استان و سایر استانهای کشور در نزدیکی مرز شلمچه در خاک کشورمان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به پیش بینی تعدادی موکب در مسیر بازگشت زائران برای ارائه خدمات به آنان تصریح کرد: تعدادی پزشک متخصص، عمومی، پرستار و بهورز به طور داوطلبانه با حضور در منطقه به زائران خدمات پزشکی و درمانی خدمات رایگان ارائه می کنند.

دبیر ستاد اربعنی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به فراهم سازی فضای لازم برای کارکرد این افراد در شلمچه گفت: درصددیم تا با فراهم آوری امکانات لازم امکان بازگشت آسان، سهل و روان زائران اربعین از کربلای معلی به کشور را مهیا کنیم تا با خیالی آسوده و آرام به خانه هایش خود بازگردند.

وی با اشاره به حضور برخی مسئولان در شلمچه همچون سرکنسول ایران در عراق از اعلام رضایت آنان در زمینه فراهم سازی امکانات لازم از سوی ستاد اربعین ویژه زائران اربعین حسینی در منطقه شلمچه خبر داد.

کد خبر 3825752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha