۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

نشست های تخصصی اربعین پژوهی درمراکزعلمی شهریار وملاردبرگزارمی شود

نشست های تخصصی اربعین پژوهی درمراکزعلمی شهریار وملاردبرگزارمی شود

شهریار-رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های شهریار و ملارد گفت:بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، مقرر است نشست های تخصصی اربعین پژوهی در مدارس و دانشگاه های شهریار و ملارد برگزار شود.

حجت الاسلام صدقعلی جلیل زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم واکاوی و تبیین فلسفه عاشورا برای نسل جوان و نوجوان جامعه اظهار داشت:در همین ارتباط مقرر است در مدارس و دانشگاه ها و مراکز علمی، آموزشی نشست های تخصصی اربعین پژوهی دایر و اجرایی شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های شهریار و ملارد عنوان کرد:در قالب این برنامه ها با نگاهی تاریخی، فرهنگی و روایی، زوایا و ابعاد فلسفه عاشورا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود:شناسایی شخصیت های تاریخی مرتبط با نهضت عاشورا، تحلیل و بررسی چهره های ماندگار در صفوف یاران امام حسین(ع) و همچنین چهره های معاند و مخالف سید و سالار شهیدان و واکاوی جغرافیایی-تاریخی شام و عراق از دیگر اهداف این برنامه های علمی و تخصصی به شمار می رود.

جلیل زاده گفت:برپایی نمایشگاه تصاویر عاشورایی و سوگواری محرم و اجرای نمایشنامه و تعزیه خوانی با همکاری کانون فرهنگی مساجد، ادارات فرهنگ ارشاد اسلامی ملارد و شهریار و... از دیگر طرح های تعریف شده ای است که به مناسبت این ایام اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های شهریار و ملارد عنوان کرد:تلاش می کنیم مراسمی برای تجلیل و قدردانی از پیرغلامان اهل بیت(ع) در شهرستان ملارد نیز اجرایی شود که در صورت فراهم شدن زمینه و بستری مناسب برای اجرایی شدن آن، اطلاع رسانی هر چه بیشتری در این خصوص انجام خواهد شد.

وی یادآور شد:در عرصه تبلیغات محیطی، ستاد ساماندهی در شهرستان های شهریار و ملارد با همکاری شهرداری ها، سیمای شهری را به احترام این ایام مقدس، سیاه پوش خواهند کرد و با نصب شعائر و مفاهیم عاشورایی تلاش می شود فضایی در شأن این ایام از لحاظ بصری و محیطی مهیا شود.

کد خبر 3825861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha