۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۱۱

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه تاکید کرد:

ضرورت حذف تشخیص مالیات علی الرأس و ساماندهی فرآیند اخذ مالیات

ضرورت حذف تشخیص مالیات علی الرأس و ساماندهی فرآیند اخذ مالیات

کرمانشاه- رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: حذف تشخیص مالیات علی الراس برای عملکرد ۹۵ و بعد از آن و اجرای تبصره ماده ۹۷ قانون مالیات مستقیم برای ساماندهی اخذ مالیات در کرمانشاه انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی شامگاه چهارشنبه در جلسه‌ای که تحت عنوان شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، وی عدم دسترسی به اطلاعات جامع شرکت‌های تولیدکننده کالاها و خدمات و مشاوران و پیمانکاران استانی و عدم آگاهی دستگاه‌های اجرایی از توان تولیدی استان را از مشکلات پیش روی استفاده از کالاها و خدمات استانی دانست.

کاشفی بالا بودن قیمت و عدم رعایت شاخص‌های کیفی برای برخی از اقلام تولیدی به دلیل بازدهی نسبت به مقیاس پایین، عدم وجود قوانین لازم الاجرا برای دستگاه‌ها جهت استفاده از کالاها و یا خدمات استانی، نبود کارگروه تخصصی جهت پیگیری و رصد خریدهای دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی را از دیگر موارد برشمرد.

وی با بیان مفاد پیش نویس آیین نامه نظام هماهنگ خرید و استفاده از کالاها و خدمات استان کرمانشاه گفت: به منظور حمایت از بخش خصوصی باید تقاضای موثر از محصولات داخل استان توسط دستگاه‌های اجرایی سازماندهی شود.

کاشفی افزود: اجرای نظام هماهنگ خرید و استفاده از کالاها و خدمات استان امکان دسترسی سریع و آسان دستگاه‌ها به مایحتاج سالانه را فراهم می‌کند و دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی که از بودجه عمومی دولت با منابع داخلی خود مبادرت به خرید کالا و خدمات می‌کنند برای تامین نیاز دستگاه اجرایی متبوع خود از ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی استان استفاده کنند در غیر اینصورت اقدام لازم صورت می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه بر ایجاد و راه‌اندازی کمیته یا گروه تخصصی متشکل از دستگاه‌ها مرتبط با تولیدکنندگان بومی استان تاکید کرد.

از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست از سوی کاشفی بررسی مشکلات مالیاتی با محوریت حذف تشخیص مالیات به صورت علی الراس بر اساس تبصره ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم بود.

کاشفی با ارائه راهکار پیشنهادی در خصوص مورد مذکور گفت: با توجه به اجرای شدن نظام جامع مالیاتی به مدت سه سال در استان حذف تشخیص مالیات به صورت علی الراس برای عملکرد ۹۵ و بعد از آن و اجرایی نمودن تبصره ماده ۹۷ قانون مالیات مستقیم و لازم‌الاجرا بودن این تبصره در استان جهت سامان دهی اخذ مالیات اتخاذ شود.

در این نشست نظر اعضا برای انتخاب اعضای شورای گفتگو به رای گذاشته شد.

کد خبر 3826898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha