۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

مراسم ویژه اربعین در ۵۰ امامزاده شاخص استان اصفهان برگزار می‌شود

مراسم ویژه اربعین در ۵۰ امامزاده شاخص استان اصفهان برگزار می‌شود

اصفهان – معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مراسم ویژه عزاداری اربعین حسینی در ۵۰ امامزاده شاخص استان اصفهان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن امیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی با بیان اینکه به منظور برگزاری عزاداری‌های شایسته برنامه‌های عزاداری در اکثر امامزاده‌های استان اصفهان تدوین شده است، اظهار داشت: از این رو بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بیش از ۳۰۰ امامزاده استان مراسم اربعین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۹ درصد از نیات واقفین در استان اصفهان مذهبی است و بخش عمده‌ای از آن نیز تامین هزینه‌های عزاداری‌های امام حسین (ع) است، ابراز داشت: از این رو قرار است که نیات واقفین در این زمینه به ویژه تا پایان ماه صفر اجرایی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه به صورت ویژه‌تر عزاداری‌های بزرگ و تجمعات بزرگ هیات مذهبی در ۵۰ امامزاده شاخص استان اصفهان برگزار می‌شود، ابراز داشت: از جمله این امامزاده‌ها می‌توان به زینبیه، ابوالعباس خوراسگان، امام زاده جعفر شاه کرم، شاهزاده حسن، محسن وحید، ستی فاطمه، هلال ابن علی، مشهد اردهال، عبدالله رزوه، میر احمد کاشان، سید علی نائین، ۱۷ تن گلپایگان، امامزاده دامنه، احمد خوانسار، سید ابراهیم گلپایگان، امامزاده مریم جوزدان نجف آباد، آقاعلی عباس، سلطان حسین نطنز، امازاده ابراهیم نرمی، سید محمد خمینی‌شهر، سید محمد قهدریجان، عزالدین محمد مبارکه، ابراهیم سمیرم و .. اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه تجمع بزرگ هیات‌های مذهبی اصفهان در امامزاده شاه‌کرم برگزار می‌شود، ادامه داد: همچنین در بعد از ظهر روز اربعین نیز در این امامزاده طرح نمایشی واقعه عاشورا که شبیه تعزیه‌خوانی است اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به اینکه اطعام عزاداران حسینی در همه امامزاده‌های استان انجام می‌شود، اضافه کرد: همچنین خیمه‌های معرفت برای پاسخگویی به مسائل شرعی در همه امامزاده‌ها برپا شده است.

کد خبر 3827065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha