۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۴۴

مسئول قرارگاه اربعین قم به مهر خبر داد؛

پذیرش روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ زائر در قرارگاه اربعین قم

پذیرش روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ زائر در قرارگاه اربعین قم

قم - مسئول قرارگاه اربعین قم گفت: روزانه بین ۲ الی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در قرارگاه اربعین قم که به منظور پذیرایی از زوار راه اندازی شده است پذیرش می‌شوند.

حجت الاسلام مهدی حسین زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینگه قرارگاه اربعین اولین سالی است که در قم راه‌اندازی شده است، گفت: این قرارگاه با حضور طلاب، دانشجویان و جمعی از مردم به منظور خدمت رسانی به زائرین اربعین آغاز به کار کرده است.

وی در ادامه به جایگاه مذهبی قم اشاره و وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران را دلیلی بر حضور زائران در این شهر عنوان و بیان کرد: جغرافیایی استان قم هم موجب شده تا این استان شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور باشد و بسیاری از زائرین کربلا برای رسیدن به شهرهای مرزی از قم عبور کنند.

مسئول قرارگاه اربعین قم ادامه داد: این قرارگاه به شکل کاملا مردمی اداره می‌شود و در حال حاضر تمام هزینه‌ها و و عده‌های غذایی که بین زوار توزیع می‌شود از طریق خیرین تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه این قرارگاه به مدت ۱۶ روز دایر است، افزود: قرارگاه اربعین از هشتم صفر آغاز به کار کرده و تا سه روز بعد از اربعین همچنان پذیرای زائرین است.

حجت الاسلام حسین زاده ادامه داد: قرارگاه اربعین ظرفیت پذیرش روزانه تا هفت هزار نفر را دارد اما در حال حاضر روزانه بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به این قرارگاه مراجعه می‌کنند که بین یک تا سه شب اقامت دارند و با سه وعده غذای گرم پذیرایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد زائرانی که به این قرارگاه مراجعه می‌کنند غیر ایرانی هستند، بیان کرد: تاکنون ۱۷ هزار نفر در قرارگاه اربعین اسکان داده شده‌اند که از ۲۲ استان و همچنین ۱۲ ملیت بوده اند که از کشورهای پاکستان، افغانستان، هند، روسیه، ایتالیا، اندونزی، مالزی، آذربایجان، ترکیه و ... بوده‌اند.

مسئول قرارگاه اربعین قم بیان کرد: در این قرار گاه مترجم به پنج زبان اردو، پشتو، عربی، انگلیسی و آذری استانبولی حضور دارند و از سویی دیگر مبلغان روحانی هم با ۵ زبان به زائران برنامه‌های تبلیغی ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ خادم در بخش خواهران و برادران که همگی نیروهای مردمی و خودجوش هستند به صورت ۲۴ ساعته در این قرارگاه حضور دارند و به زوار خدمت رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام حسین زاده در ادامه ابراز کرد: خیرینی که قصد کمک به این قرارگاه را دارند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۱۰۰۴۰۴۰ بانک شهر به نام قرارگاه اربعین واریز کنند و این قرارگاه همچنین آماده دریافت نذورات مردمی است.

کد خبر 3827211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha