۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۰۳

طی سخنرانی در پارلمان پاکستان؛

«اردوغان» بر لزوم دوستی بین افغانستان و پاکستان تاکید کرد

«اردوغان» بر لزوم دوستی بین افغانستان و پاکستان تاکید کرد

رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در پارلمان پاکستان بر لزوم دوستی بین افغانستان و پاکستان و نیز مبارزه با داعش در منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که امروز در پارلمان پاکستان در اسلام آباد سخن می گفت، بر لزوم مبارزه با گروه های تروریستی از جمله داعش در منطقه و نیز برقراری دوستی و اتحاد میان افغانستان و پاکستان تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: قدرت هایی در منطقه بین افغانستان و پاکستان اختلاف و تفرقه بوجود آورده اند. کشورهای اسلامی باید با همکاری هم تروریسم را در منطقه ریشه کن کنند.

اردوغان با اشاره به موضوع کشمیر افزود: ترکیه از موضوع پاکستان در مورد مسئله کشمیر حمایت می کند. دولت و ملت پاکستان هنگام کودتای حامیان «فتح الله گولن» علیه دولت آنکار از دولت ترکیه حمایت کردند. دو کشور ترکیه و پاکستان روابط دوستانه ای با یکدیگر دارند و سطح مبادلات تجاری دو کشور باید به سقف یک میلیارد دلار برسد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تصریح نمود: قدرت های غربی برای تروریست ها در منطقه تسلیحات فراهم می کنند. فتح الله گولن که در آمریکا حضور دارد در تلاش است دولت مورد نظر خود را در ترکیه بر سر کار بیاورد. دولت اسلام آباد قبل از اینکه حامیان گولن خطری برای پاکستان بوجود بیاورند باید عناصر وابسته به وی را از بین ببرد.

اردوغان در حالی به پاکستان سفر کرد و مورد استفبال رسمی سران این کشور قرار گرفت که دولت اسلام اباد در اقدامی به ۱۰۸ نفر از کارکنان ترک تبار مدارس «ترک-پاک» اعلام کرده است تا ۲۰ نوامبر پاکستان را ترک کنند. دولت آنکار بر این باور است که حامیان گولن در این مدارس مشغول به فعالیت هستند.

اردوغان غروب امروز به شهر لاهور سفر کرده و در قلعه معروف و تاریخی لاهور در ضیافت شام نخست وزیر پاکستان شرکت می کند.

کد خبر 3827328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha