۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۷

هشدار معاون اول پارلمان افغانستان به دولت این کشور

هشدار معاون اول پارلمان افغانستان به دولت این کشور

«ظاهر قدیر» معاون اول پارلمان افغانستان به دولت این کشور هشدار داد اگر نامزدهای جدیدی به جای وزیران سلب اعتماد شده به پارلمان معرفی نشوند، بودجه تصویب نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آژانس خبری «پژواک»، ظاهر قدیر؛ معاون اول پارلمان افغانستان با هشدار به دولت وحدت ملی این کشور گفت: اگر دولت به جای وزیران سلب اعتماد شده، نامزدهای جدیدی به پارلمان این کشور معرفی نکند بودجه نیز تصویب نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: از دولت می خواهم که بجای تقابل، همکاری کند. پارلمان افغانستان هیچ گاه خواهان ایجاد تنش بین دو قوا نیست اما از حق مردم تا آخرین توان خود دفاع می کند.

ظاهر قدیر در ادامه تصریح نمود: استیضاح حق قانونی مجلس نمایندگان است و هیچ کس در این ارتباط حق مداخله را ندارد.

معاون اول پارلمان افغانستان در حالی این سخنان را مطرح کرد که دولت این کشور موضوع استیضاح غیابی وزیران کابینه را برای تحقیق و بررسی های لازم، به دادگاه عالی افغانستان ارجاع داده  و اعلام کرده است وزیران سلب اعتماد شده تا صدور حکم دادگاه عالی به فعالیت خود ادامه دهند.

پارلمان افغانستان در هفته گذشته ۱۶ وزیر را استیضاح و در نهایت از هفت وزیر سلب اعتماد کرده است.

در جمع وزیران سلب اعتماد شده، وزیر امور خارجه، کار و امور اجتماعی، فواید عامه، معارف، حمل و نقل، مخابرات، و تحصیلات عالی قرار دارند.

شایان ذکر است «عبدالباری جهانی» وزیر فرهنگ و اطلاعات افغانستان چندی پیش به دلیل بیماری از سمت خود استعفا کرد.

رسانه های افغانستان اعلام کردند که وزیر فرهنگ بدلیل این که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان به وی وقت ملاقات نداده و بدلیل آنچه که وی تملق و چاپلوسی اطرافیان اشرف غنی خواند، از سمت خود استعفا کرده است.

کد خبر 3828629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha