۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۹:۳۶

استاد فقه حوزه علمیه:

هر قدم زائر پیاده اربعین اجر دنیوی و اخروی دارد

هر قدم زائر پیاده اربعین اجر دنیوی و اخروی دارد

مشهد ـ استاد فقه حوزه علمیه مشهد گفت: زائر پیاده اربعین حسینی باید لایق باشد که در مسیر امام حسین(ع) قدم بر می‌دارد و بابت هر قدمش اجر اخروی و دنیوی دارد.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مسیر پیاده‌روی اربعین اظهار کرد:  این حجم از سرمایههای مالی و معنوی که امروز توسط عاشقان سالار شهیدان برای خدمت‌ به عزادارانش هزینه می‌شود، نشانی از لیاقت و بزرگواری افراد است.

وی افزود: اعتقاد داریم هر کسی لیاقت آن را ندارد که جان،  مال و یا نفسش را در راه امام حسین(ع) صرف کند. در طول تاریخ بدنی که لیاقت نداشته باشد در راه سیدالشهدا به شهادت نرسیده است.

این استاد فقه حوزه علمیه تصریح کرد: زائری که در این راه قدم گذاشته‌ باید بداند هر تلاش و نیت خیری که صرف کرده، پاداشی درخور خواهد داشت و امیدوار باشد که حتی ساعتی از عمر بی‌لیاقت در راه امام حسین(ع) هزینه نمی‌شو د و زائر پیاده اربعین حسینی باید لایق باشد که در مسیر امام حسین(ع) قدم بر می‌دارد و بابت هر قدمش اجر اخروی و دنیوی دارد.

وی اضافه کرد: اگر کسانی هستند که نعمت هزینه کردن در راه اباعبدالله از آن‌ها دریغ شده است، یا خدای‌نکرده پول و وقت خود را از این مسیر دریغ می‌کنند، باید بیندیشند که چه کرده‌اند که این لیاقت از آن‌ها دریغ شده است.

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: امیدواریم که حرکت فرهنگی اربعین در موقعیت‌های دیگر و در شهرهای مذهبی مثل مشهد و قم نیز به اجرا درآید. چراکه چهارده معصوم، نور واحدی هستند که برای خدمت به آن‌ها باید با سر دوید و نجات بشر را رقم زد.

کد خبر 3828632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha