۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹

در روز اربعین؛

فیلم/ دل های آزادگان جهان کربلایی شد

فیلم/ دل های آزادگان جهان کربلایی شد

اصفهان - دل‌های حق‌طلبان و آزادگان جهان نقش و رنگ کربلایی به خود گرفته است و عشق به سیدالشهدا به وضوح در پیاده‌روی اربعین موج می‌زند.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها - فاطمه کازرونی: دریا نیز واژه کم آورده است در برابر موج بیکران عاشقان راه حقیقت، آزادمردان و نیک‌سرشت زنانی که از سرتاسر دنیا با دنیایی رنگارنگ از عقاید، ادیان و مذاهب در زیر پرچم حق‌جویی و ظلم ستیزی گرد آمده‌اند و قدم در راهی گذاشته‌اند که امام حسین (ع) بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال پیش با ایثار خون پاک فرزندان و یاران و اسارت ظاهری خانواده‌اش آن را برای تا ابدیتِ فرزندان آدم روشن ساخت.

حرارت و شوری که در دل‌های مومنان از این مسیر حقجویی برافروخته شد، قرن‌هاست به اندازه‌ای زنده و پوینده ادامه یافته است که گویی همین دیروز و نه در طول ده‌ها قرن پیش، حماسه عاشورا به وقوع پیوسته؛ این وعده اهل‌بیت است که این حرارت و شور در دل آزادگان جهان و نه فقط مسلمان تا رسیدن به لحظه ظهور هرگز خاموش نخواهد شد.

رنگ و عطر ناب کربلایی شدن گویی طعم خیال‌انگیز اراده‌ای ناب و ناشکستنی و جریانی متداوم از حق‌طلبی در دل‌های بشریت افکنده است، اراده‌ای که شاید به خودی خود وجود خارجی نداشته است اما از دل قیام پر حادثه عاشورا به نوعی در دل آدمیت برانگیخته شده است که نه تنها دوران خفقان و سکوت حاکمان جاهلان و مستکبران زمانه  نتوانست آن را درهم بشکند؛ بلکه در خفا روز به روز بر تار و پود استحکام آن رنگ و بوی وحدت امت اسلام نقش شد و در دورانی که پرده جهل از گوش‌ها زدوده و خفاش‌های کوری از چشم‌های بشریت پرکشید ریشه و بنیادی از منطق و استدلال نیز بر این احساس عشق به امام حسین (ع) گره خورد.

گویی هنوز «ندای هل من ناصری ینصرنی» سید و سالار شهیدان از فراز 10 قرن تاریخ به اندازه‌ای زنده و پویا به گوش می‌رسد که مسیحی، زرتشتی، ارمنی، شیعه و سنی، مانوری در چشم جهان ترتیب داده‌اند که  لرزه بر اندام مستکبران و ظالمان افکنده است.

این روزها، تارهای سست عنکبوتی نقشه‌های جابران را از هم دریده است نوای آزادگان درلبیک به نوای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) که روزی در عمق مظلومیت و حقانیت در صحرای عاشورا فریاد کرد و امروز نقشه‌های بنیان افکنی که جابران زمانه برای خاموشی ندای حق طلبان به خیال خام خویش در سر می‌پروانند در زیر بیرق امام حسین (ع) به مشتی کاغذ خط خطی مبدل شده است.

عشق به امام حسین (ع) هرگز در دل‌های مومنان خاموش نمی‌شود تا زمانی که ندای «یا اهل العالم! انا بقیة الله» امام زمان (عج) هول و هراسِ نیستی و مرگ در دل‌های ظالمان عالم می‌افکند و امام همیشه حاضر بشریت با معرفی خود به عنوان فرزند سیدالشهدا (ع) نور سبز لبیک به ابن الحسین (ع)  بر جهانی پرتو می‌افکند که در طول تاریخ نور امام حسین هدایت‌گر آنها برای رسیدن درک روزی است که مطابق وعده الهی زمین را بندگان شایسته خداوند به ارث می‌برند.

کد خبر 3828772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha