۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۷

ادعای پاکستان مبنی بر همکاری پنهانی با طالبان

ادعای پاکستان مبنی بر همکاری پنهانی با طالبان

پاکستان مدعی همکاریهای پنهان با گروه طالبان در مورد مذاکرات صلح دولت افغانستان با این گروه شد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «آوا»، رسانه های پاکستان مدعی شدند که طالبان در مذاکرات صلح با دولت افغانستان، از سوی پاکستان به طور پنهانی کمک و راهنمایی می‌شوند.

بر اساس این گزارش وزارت خارجه پاکستان با ارائه گزارشی به مجلس سنای این کشور تایید کرده است که اسلام آباد برای کمک کردن به طالبان با آنان در تماس است و نشست‌های پنهانی نیز برگزار می‌کنند.

جزئیات این مذاکرات پنهانی اما هنوز منتشر نشده است.

 افزون بر این اخیرا نیز خبرگزاری «آسوشیتد پرس» به نقل از دو چهره ارشد طالبان گزارش کرده بود که اسلام‌آباد طالبان را به اخراج از پاکستان تهدید کرده است.

  پاکستان همچنین  هشدار داده بود که یا اسلام‌آباد در مذاکرات صلح با دولت افغانستان شریک باشد یا سران طالبان با خانواده‌های خود پاکستان را ترک کنند.

گفته شده است که پاکستان این گفته‌ها را در جریان سفر هیئت طالبان به اسلام‌آباد مطرح کرده است.

 علاوه براین دو مقام ارشد طالبان که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند که اسلام‌آباد به گونه‌ای با گروه طالبان اتمام حجت کرده‌ است.

چندی پیش نیز گزارش‌هایی در مورد دیدار پنهانی«محمد معصوم استانکزی» سپرست ریاست امنیت ملی افغانستان با شماری از سران طالبان  از جمله «عبدالمنان آخوند» برادر «ملا عمر» اولین رهبر طالبان در دفتر سیاسی این گروه در قطر منتشر شد اما دولت افغانستان این دیدار را تایید نکرده است.

از دیگر سو برخی خبر ها حاکی از این است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا از مذاکرات صلح افغانستان با طالبان حمایت خواهد کرد و گویا پاکستان در این مذاکرات سهمی نخواهد داشت.

کد خبر 3829776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha