۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸

«عبدالله» و «غنی» حمله به مسجد «باقرالعلوم» کابل را محکوم کردند

«عبدالله» و «غنی» حمله به مسجد «باقرالعلوم» کابل را محکوم کردند

رئیس جمهور و رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان حمله انتحاری به مسجد «باقرالعلوم» واقع در شهر کابل این کشور را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «آوا»، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان ضمن اظهار تاسف عمیق به خاطر این حادثه، این عمل نابخشودنی و جنایت بزرگ را کار دشمنان مردم افغانستان دانست و اعلام کرد که حمله به مکانهای مقدس و مراکز مذهبی دشمنی آشکار با مردم افغانستان وتلاش برای ایجاد نفاق بین مردم است.

وی همچنین ضمن اظهار همدردی با بازماندگان این حادثه از  دولت افغانستان خواست که هر چه سریعتر عاملان این حمله را شناسایی و به سزای اعمالشان برسانند.

افزون بر این «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز در پیامی در صفحه توئیتر خود ضمن اظهار همدردی با خانواده های قربانیان این حادثه گفت: حمله به افراد بیگناه که در یک مکان مقدس گرد هم جمع شده اند خود یک جنایت جنگی و اقدام علیه بشریت و اسلام است.

وی افزود: زندگی مردم افغانستان مهم است، تروریست ها و کشورهای حامی آنها بهای سنگینی برای این جنایات علیه مردم افغانستان پرداخت خواهند کرد.

عبدالله تاکید کرد: افغانها برای خون مردم خود اهمیت قائل اند، نیروهای امنیتی ما پاسخ این جنایت عاملان این حمله را خواهند داد و عدالت را برقرار خواهند کرد.

وی همچنین در پیام خود مردم افغانستان را به وحدت و یکپارچگی دعوت کرد.

لازم به ذکر است که در حمله انتحاری امروز به مسجد «باقرالعلوم» در شهر کابل ۳۰ نفر شهید و ۷۰ تن نیز زخمی شدند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

کد خبر 3830205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha