۴ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۳۰

علی اکبر کریمی:

پیروی از آرمان نهضت عاشورا عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی است

پیروی از آرمان نهضت عاشورا عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی است

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس گفت: پیروی از آرمان نهضت عاشورا عامل عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی است و نباید فراموش کنیم که داشته های امروز، ثمره خون های نثارشده دیروز است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی شامگاه پنجشنبه در اولین یادواره شهدای مسجد صاحب الامر (عج) کوی صالح آباد اراک اظهار داشت: در طول تاریخ شیعه با الگوگیری از نهضت عاشورا توانست هویت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی خود را طی قرن های گذشته تاکنون حفظ کند.

وی افزود: تاسی به مکتب، مشی و مرام امام حسین(ع) و عدم سازش با ظالمان، مبارزه و ستیز با زورگویان، تلاش برای امر به معروف و نهی از منکر و استقرار حکومت حقه دینی، همه نمونه ها و نمادهایی از نهضت عاشورا است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر گاه مسلمین این مکتب و آموزه های دینی و اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار داده اند، توانسته اند سطح اجتماعی خود را ارتقا داده و در شرایط سیاسی و اجتماعی خود تحول اساسی ایجاد کنند و انقلاب اسلامی نیز برگی زرین از این الگوگیری و نمونه ای از آموزه های عاشورایی بود.

کریمی تصریح کرد: همچنین در هشت سال دفاع مقدس، ملت ایران توانست با پیروی از آموزه های عاشورایی و مکتب امام حسین(ع) در مقابل دشمن تجاوزگر و دنیای استکبار بایستد.

وی خاطرنشان ساخت: امروز با گذشته چند دهه از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ثابت شده که عزت و اقتدار فعلی ما به واسطه این رشادت ها و شهادت ها است و اگر در دنیا آبرو و اعتباری داریم، این اعتبار را مدیون ایثار خون مقدس شهدا هستیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های اخیر خون های زیادی در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در منطقه توسط مدافعان حرم نثار شده که این ایثارها هیچگاه از یاد و خاطر ملت ایران نخواهد رفت و با برگزاری یادواره های شهدا در جای جای ایران اسلامی، این ایثارها و رشادت ها را مرور می کنیم و از حماسه آفرینی آنها الگو می گیریم.

کریمی افزود: مقام بزرگ و عظیمی که شهید در آخرت و قیامت دارد و در آیات نورانی قرآن کریم و روایات ائمه معصومین (ع) به آن اشاره شده، قابل مقایسه با هیچ اجر و پاداشی نیست و به هیچکس جز شهید اعطا نمی شود.

وی اضافه کرد: این مقام بلند معنوی به آن سبب است که هیچگاه تعلقات دنیوی همچون خانواده، فرزند و... نتوانست این افراد را از ایثارگری و نثار خون خود در راه مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از نظام مقدس اسلامی منصرف کند و ما باید این آرمان ها را همواره به خود یادآوری کنیم و در این رابطه نباید دچار فراموشی شویم.

کد خبر 3833264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha