۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶

امام جمعه ابهر:

تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری جوانان موجب شرمساری است

 تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری جوانان موجب شرمساری است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: امروزه تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری جوانان موجب شرمساری است و امروزه لغو یک جلسه سخنرانی و یا یک کنسرت نباید موجب شرمساری باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر با اشاره به سالروز تشکیل بسیج، با بیان اینکه مسئول بسیجی آن است که نسبت به دردهای جامعه احساس شرمندگی کند و در فکر چاره‌جویی باشد، افزود: بسیجی فرد عاشق سر از پا نشناخته‌ای است که لحظه لحظه زندگی خود را وقف اسلام و قرآن و ولایت و انقلاب اسلامی کرده است و در یک کلام بسیجی نیرویی کارآمد و سرمایه‌ای گران‌بها برای اسلام و انقلاب و کشور است که با وجود آن، کشور از گزند دشمنان مصون می‌ماند.

وی ادامه داد: فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ اقتدار، یعنی فرهنگ عفت و پاکدامنی، یعنی فرهنگ مقابله با بدحجابی، یعنی مقابله با بی‌عدالتی، فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ کمک‌رسانی و امدادگری، بسیج یعنی آبادانی، یعنی کار و تلاش و لذا روی همین فرهنگ بسیج می‌گوییم کسانی که نسبت به درد مردم بی‌خیال باشند، بسیجی نیستند. کسانی که در فکر اشتغال جوانان نباشند. بسیجی نیستند.

امام جمعه ابهر گفت: امروزه تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری جوانان موجب شرمساری است و امروزه لغو یک جلسه سخنرانی و یا یک کنسرت نباید موجب شرمساری باشد.

رحیمی افزود: امروزه تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری جوانان موجب شرمساری است. امروزه فیش‌های حقوقی آنچنانی موجب شرمساری است. امروزه فاصله طبقاتی موجب شرمساری است. امروزه وضعیت کارگران ما و اخراج کارگران از کارخانه‌ها موجب شرمساری است. امروزه لغو یک جلسه سخنرانی و یا یک کنسرت نباید موجب شرمساری باشد، باید رسیدگی نکردن به درد فرهنگیان و امثال آن موجب شرمساری باشد.

امام جمعه ابهر در ادامه به روز مجلس اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون اساسی، وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی، قانون‌گذاری و نظارت است، ولی مجلس نقش بیش از این بر عهده دارند. مجلس، رقم‌زننده سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است و از سوی دیگر، ناظری ملی بر عملکرد قوه مجریه به‌شمار می‌آید.

رحیمی با اشاره به اینکه حاکمیت ملی از سوی نمایندگان اعمال می‌شود و ملت با دو اهرم قانون‌گذاری و نظارت، حقوق خود را حفظ و اختیارات دولت‌مردان را محدود می‌کند، خاطرنشان کرد: با یک مجلس قوی و انقلابی و دردمند می‌توان یک کشور آباد و یک دولت قوی و انقلابی تشکیل داد. امیدواریم نمایندگان بدون ملاحظه‌کاری و حزبی عمل کردن دردهای مردم را بشناسند و در مجلس دنبال راه‌حل‌های درمان بگردند و مواظب باشند در مسیر امواج حزبی و سیاسی‌کاری قرار نگیرند.

وی  در ادامه با اشاره به هفته وقف، گفت: از جمله اموری که شایسته است در جوامع اسلامی، به ویژه ایران مورد توجه قرارگیرد و با قوت رواج یابد، احیای سنت حسنه وقف است، از مردم می‌خواهیم با همدیگر جمع شوند و یک وقف دسته‌جمعی ایجاد کنند. چنانچه تا به امروز نسبت به ساخت حوزه علمیه کمک کرده‌اند، در ادامه نیز به این سنت حسنه عمل کنند.

کد خبر 3833711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha