۶ آذر ۱۳۹۵، ۸:۳۴

رئیس دامپزشکی آوج:

قرنطینه دامپزشکی در آوج مستقر شد

قرنطینه دامپزشکی در آوج مستقر شد

قزوین- رئیس دامپزشکی شهرستان آوج گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماریهای دام و طیور اکیپ های قرنطینه در این شهر دایر شد.

امین یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماریهای دام و طیور در منطقه و جلوگیری از ورود محموله های بدون مجوز بهداشتی از سوی دامپزشکی استان دو اکیپ ثابت و سیار قرنطینه در آوج مستقر شد.

رئیس اداره دامپزشکی آوج تصریح کرد: با توجه به نقش دامپزشکی در ارتقاء سطح سلامت جامعه و جلوگیری از انتقال بیماری های دام و طیور در سطح کشور که  از عوامل اصلی شیوع برخی از بیماری‌ها همچون تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد تنفسی این قرنطینه ایجاد شده است.

وی بیان کرد: شهرستان آوج در شاهراه ترانزیتی غرب کشور واقع شده لذا اهمیت قرنطینه بهداشتی دامپزشکی در این منطقه دوچندان است.

یوسفی تصریح کرد: دو اکیپ ثابت و سیار برای کنترل ورود و خروج محموله های دام و طیور و نیز محموله های مرتبط با دامپزشکی ازجمله شیر، تخم مرغ و طیور و دام
در مبادی ورودی شهرستان و نیز در کشتارگاه طیور این شهرستان برقرار شده است.

وی اضافه کرد: تمام محموله های مرتبط با دامپزشکی می بایست برای تردد مجوز بهداشتی، قرنطینه ای را دریافت کنند و در صورت نداشتن مجوزهای لازم با صاحبان این محموله ها برخورد قضایی صورت می گیرد.
 

کد خبر 3833939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha