۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:

اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل دربیش از ۱۱۰۰ روستای استان کرمانشاه

اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل دربیش از ۱۱۰۰ روستای استان کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، از اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل در بیش از ۱۱۰۰ روستای استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان کرمانشاه، طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در پنجم آذر ماه مصادف با سالروز تشکیل بسیج مستضففین از طریق ویدئوکنفرانس با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی همزمان با ۱۱ استان کشور در کرمانشاه آغاز شد.

دکتر نادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در این مراسم به ارائه گزارش مختصری از اجرای این طرح در استان پرداخت و گفت: طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی روستای علیه بیماری نیوکاسل در یک هزار و ۱۶۸ روستا از ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه اجرا می شود.

دکتر پرور در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: طرح واکسیناسیون طیور روستای با دوهدف کمک به اقتصاد خانوار و پیشگیری از بروز بیماری نیوکاسل درجمعیت طیور روستای و طیور صنعتی انجام شده است که با توجه به گستردگی طرح و اهمیت موضوع، تمامی امکانات دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی بسیج شده اند.

وی بیان داشت: با توجه به تبیین مناسب اهمیت اجرای این طرح در سطح استان از طریق برگزاری جلسات مستمر در شهرستان ها با محوریت فرمانداران، دهیاران و بخشداران و کلاس های توجیهی و آموزشی مشارکت خوبی برای اجرای آن شکل گرفته است.

پرور ادامه داد: در روزهای سوم و چهارم آذرماه جاری طرح مذکور در سطح دو شهرستان اسلام آباد غرب و صحنه به شکل آزمایشی انجام شد و روند خوبی داشت که پیش بینی می شود طرح مذکور در ۱۲ شهرستان دیگر نیز با موفقیت انجام گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای این طرح در دو مرحله اظهار داشت: در این مرحله از واکسن خوراکی مقاوم به حرارت استفاده و در مرحله دوم نیز سه ماه بعد این واکسن در روستاهای تحت پوشش در مرحله اول تکرار می شود.

وی از اجرای واکسیناسیون رایگان کل جمعیت طیور استان علیه بیماری نیوکاسل در سال آینده خبر داد و افزود: در مرحله اول امسال یک هزار و ۱۶۸ روستا با جمعیت طیور بالغ بر ۳۶۰ هزار قطعه علیه این بیماری خطرناک مایه کوبی می شوند.

این مقام مسئول در پایان از تعامل مناسب و همکاری مجموعه سازمان بسیج سازندگی، سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل دفتر امور روستایی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که کار واکسیناسیون ۳۶۰ هزار قطعه طیور بومی روستایی علیه بیماری نیوکاسل در استان با موفقیت به پایان برسد.

منصور فتاحی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه، ارتقا سلامت طیور روستایی و کمک به بهبود وضعیت روستاییان را ماموریت بسیج عنوان کرد و اظهار کرد:  در راستای اجرای این طرح از پتانسیل بسیجیان مقیم روستا استفاده شده است.

وی برگزاری کلاس های آموزشی برای بسیجیان مقیم روستایی را یکی از اقدامات و همکاری های بسیج در زمینه اجرای این طرح برشمرد و گفت: ۵۸۴ اکیپ برای پوشش یک هزار و ۱۶۸ روستا سازماندهی شده اند.

کد خبر 3834068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha