در برنامه شعبده شوم مطرح شد:

عمده خون خواهان امام حسین (ع) ایرانی ها بودند

عمده خون خواهان امام حسین (ع) ایرانی ها بودند

حجت الاسلام ابوالحسن حسنی در برنامه «شعبده شوم» شبکه رادیویی گفت و گو گفت: عمده خون خواهان امام حسین (ع) که در لشکر مختار، ایرانی ها بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «شعبده شوم» با موضوع (بررسی شبهات دینی در واقعه کربلا) با حضور حجت الاسلام ابوالحسن حسنی (کارشناس فقه و رسانه) و راضیه تبریزی زاده (کارشناس دین و رسانه) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه حجت الاسلام ابوالحسن حسنی با اشاره به تاریخ و بسیاری از شبهات تاریخی در واقعه ی عاشورا، گفت: در زمان امام حسین (ع)، عمده ی خون خواهان امام حسین (ع) که در لشکر مختار بودند، ایرانی ها هستند.

وی همچنین در ادامه افزود: در کتاب های حدیثی امام صادق (ع) را همواره با لقب ابی عبدالله خطاب می کنند و این لقب به امام حسین (ع) ارتباطی ندارد.

این کارشناس فقه رسانه در خصوص لقب امام حسین (ع) در کتاب های حدیثی اظهار داشت: در کتاب های حدیثی امام حسین(ع) را با همان نام خود و حسین ابن علی (ع) خطاب می کنند.

وی با اشاره به معانی مختلف کلمه ی عرب گفت: عرب در یک معنا به کسانی گفته می شود که قومیت عربی داشته و به زبان عربی صحبت می کنند، اما واژه ی عرب در معنای دیگر به معنای  کسی است که انسان صاف و روشن است.

حجت الاسلام ابوالحسن حسنی همچنین در ادامه اضافه کرد: با توجه به معنی کلمه ی عرب، به هر چیزی غیر از عرب عجم گفته می شود که در فرهنگ لغات ایرانی بیگانه معنی می گیرد، در طرف دیگر در آن زمان به انسان هایی که صاف و صادق نبودند نیز عجم گفته می شد.

در بخش دیگر برنامه راضیه تبریزی زاده با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در واقعه ی عاشورا گفت: حضرت زینب(س) در شب عاشورا، حمایت معنوی خاصی را از زنان و بچه ها و افرادی که در جمع امام حسین(ع) حضور نداشتند به عمل آورده و به نوعی پشتیبانی امام حسین(ع) را بر عهده می گیرند.

وی همچنین در ادامه افزود: یکی از خصوصیت های بسیار خاص حضرت زینب(س) که از مادر خویش به ارث برده اند، این است که نقش مادری خود را در موقعیت های خاص ایفا کرده است که در صحنه ی عاشورا به صراحت می توان این نکته را مشاهده کرد.

این کارشناس دین و رسانه با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در روز عاشورا، اظهار داشت: حضرت زینب(س) تا ظهر عاشورا خواهر امام حسین(ع) بوده و بانوی محجوبی هستند که کسی به روشنی و وضوح ایشان را ندیده است، اما زمانی که حضرت زینب(س) احساس لزوم می کنند، با تغییر نقش خود به مدیر و سرپرست کاروان تبدیل می شوند.

وی همچنین در ادامه گفت: تغییر نقش در جایگاه های مختلف در شخصیت حضرت زینب(س) نشان از قوه ی مدیریتی قوی و بالایی دارد.

فایل صوتی برنامه «شعبده شوم» از وبگاه رسمی شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، همچنین متذکر می شود که این برنامه هر پنجشنبه و جمعه از ساعت 18 الی 19 از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود.

کد خبر 3834231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha