۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۸

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

دستگاه های اجرایی عملکرد خود را در شورای برنامه ریزی ارائه دهند

دستگاه های اجرایی عملکرد خود را در شورای برنامه ریزی ارائه دهند

اراک-نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب درمجلس گفت: برگزاری مداوم جلسات شورای برنامه ریزی استان باجدیت پیگیری شود و لازم است دستگاه‌های مختلف اجرایی، گزارش عملکرد خودرا دراین جلسات ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی پیش از ظهر شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات این شورا اظهار داشت: شورای توسعه و برنامه‌ریزی عالی‌ترین شورایی است که در حوزه اقتصادی، برنامه ریزی مالی، بودجه و... تصمیم گیری می کند و در بین شوراهای مختلف استان از جایگاه ویژه‌ برخوردار است.

وی افزود: با وجود گذشت ۹ ماه از سال این چهارمین جلسه از شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان است که برگزار می‌شود، در حالی که لازم است حداقل هر ماه یکبار این شورا برگزار شود تا خروجی بهتری داشته باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شورای برنامه ریزی استان هر چه پربارتر باشد بهتر می‌تواند در توسعه استان موثر واقع شود و لازم است که در این شورا دستگاه‌های مختلف به ارائه گزارشی از نحوه عملکرد خود و میزان پیشرفت در برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته بپردازند.

کریمی در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با مسائل مربوط به کشاورزان و اراضی کشاورزی در استان گفت: در بازدیدهایی که از مناطق استان مختلف داشتیم، کشاورزان استان معضل جدی با منابع طبیعی دارند و مدعی هستند که منابع طبیعی اراضی آنها را تصرف کرده و مالکیت آن را به املاک ملی می‌دهد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: باید این موضوع با برگزاری یک جلسه اختصاصی بررسی شود و از استاندار مرکزی تقاضا داریم برای برگزاری این جلسه دستور انجام هماهنگی لازم را صادر کنند.

وی تصریح کرد: در رابطه با موضوع ذکر شده، این وظیفه منابع طبیعی است که مطابق قانون عمل کند و به‌طور قطع بدون منبع قانونی این کار انجام نمی‌شود، اما در برخی موارد مشاهده می‌شود که با کشاورزان رفتار غیرمنصفانه صورت گرفته است.

کریمی افزود: در این رابطه به‌ویژه در شرایط کنونی که فصل کاشت است، بعضی از کشاورزان متحمل خسارت‌ می‌شوند و از این قبیل موارد که این رفتار با قشر زحمت‌کش و تولیدگر کشاورز منصفانه نیست.

کد خبر 3834658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha