۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۲

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد:

کاهش ۵۴ درصدی زورگیری در استان کرمانشاه

کاهش ۵۴ درصدی زورگیری در  استان کرمانشاه

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کاهش ۵۴ درصدی زورگیری در کرمانشاه طی هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی" در حاشیه کمیسیون پیشگیری از سرقت استان با بیان اینکه زورگیری در هشت ماهه نخست سال ۵۴ درصد کاهش داشته است، گفت: تحقق اهداف یک کشور در سایه امنیت امکان پذیر است و روشنگری رسانه های دیداری و شنیداری به عنوان یک ابزار کنترلی می تواند در افزایش و پایداری امنیت مفید و مؤثر واقع گردد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: طبق گزارشات دریافتی در هشت ماهه نخست سال جاری سرقت مغازه ۳۰ درصد، منزل ۲۰ درصد، موتور سیکلت ۱۱ درصد، اتومبیل ۱۰ درصد و در مجموع میزان سرقت های مهم ۱۱ کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین در بحث سرقت های جزیی، سرقت محموله ۵۰ درصد، داخل خودرو پنج درصد، قطعات خودرو ۱۳ درصد، جیب بری ۲۴ درصد و کش روزنی ۱۵ درصد کاهش یافته و در مجموع کاهش هفت درصدی را شاهد هستیم.

به گفته سردار امان اللهی تقویت اعتقادات و باورهای دینی، توجه اساسی به مسائل اقتصادی، سرعت عمل در شناسایی و تعقیب سارقان، تقویت گشت های خودرویی، کنترل مجرمان سابقه دار، برخورد بیش از پیش دستگاه قضائی با مالخرها و سارقان و نیز تربیت نیروی مشخص و حرفه ای مبارزه با سرقت از سوی پلیس؛ از جمله مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت است.

مقام ارشد انتظامی استان  کرمانشاه، مشارکت و همراهی مردم و مسئولان را زمینه ساز موفقیت نیروی انتظامی دانست و گفت: آنچه مهم است اینکه همه آنهایی که برای اعتلای کشور و ایجاد امنیت دغدغه دارند، نیروی انتظامی را کمک کنند تا بتوانیم در انجام وظایف و مأموریت ها به نحو احسن اقدام کنیم.

وی افزود: بسیاری از عقاید و نگرش های مردم در عصر انفجار اطلاعات از طریق رسانه ها شکل می گیرد و رسانه با شمشیر دو لبه خود می تواند مردم را با ارائه مطالب درست یا نادرست، شفاف و یا مبهم؛ اقناع و اغوا کند.

سردار امان اللهی تأکید کرد: تحقق اهداف یک کشور در سایه امنیت امکان پذیر است و روشنگری رسانه های دیداری و شنیداری به عنوان یک ابزار کنترلی می تواند در افزایش و پایداری امنیت مفید و مؤثر واقع گردد.

یک کشته و ۲ مجروح در تصادف پژو ۴۰۵ با موتورسیکلت

بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با یک دستگاه موتورسیکلت هوندا، یک نفر کشته و دو نفر نیز مجروح شدند.

سرهنگ "همتعلی شکری"  گفت: روز گذشته یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرد که بلافاصله مأموران پلیس راهور در محل حادثه حاضر شدند.

این مقام انتظامی اظهارداشت: در این سانحه مرگبار، راکب موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده ناشی از تصادف  در بیمارستان طالقانی کرمانشاه فوت کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: دو ترک نشین موتورسیکلت هوندا نیز مجروح و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان شهداء شهرستان هرسین منتقل شدند.

سرهنگ شکری تصریح کرد: کارشناسان پلیس راهور هرسین علت اصلی این سانحه را بی احتیاطی از جانب راننده سواری پژو ۴۰۵ به علت حرکت در خلاف مسیر  اعلام کردند.

کد خبر 3835542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha