۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۱

معاون حقوقی وزیر ارتباطات:

حوزه فناوری اطلاعات می تواند مشکل اشتغال استان سمنان را رفع کند

حوزه فناوری اطلاعات می تواند مشکل اشتغال استان سمنان را رفع کند

سمنان - معاون حقوقی وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه حوزه آی تی مزایای گسترده ای دارد، گفت: این حوزه می تواند بخشی از مشکل اشتغال استان سمنان را رفع کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری عصر یکشنبه در نشست کارگروه بررسی موانع ایجاد دولت الکترونیک در محل استانداری سمنان ضمن بیان اینکه امروز حوزه آی‌تی، بخشی مولد، درآمد زا و توسعه محور است، ابراز داشت: مجموعه همکاران ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال آن هستند تا برای استان سمنان یک سبد درآمدی جدید به نام آی سی تی ایجاد کنند که یک مزیت نوین است.

وی افزود: یکی از مزیت هایی که با ایجاد این سبد آی‌سی‌تی به وجود می آید خلق ثروت است که امروز نیازمند نیروی انسانی و زیرساخت محسوب می شود و در این راستا اما باید گفت خوشبختانه در هر دو مورد مذکور، استان سمنان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد.

آی‌سی‌تی نیازمند عزم همگانی است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به ظرفیت های استان سمنان در زمینه آی سی تی اشاره کرد و گفت: گردشگری پتانسیل خوبی برای دنیای الکترونیک محسوب می شود که در سطح کشور هم به‌طور جدی مورد توجه قرار دارد لذا این استان نیز با دارابودن ظرفیت خوب می تواند برای خلق ثروت به این حوزه پای بگذارد.

براری افزود: تجربه در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری اطلاعات و سرویس‌های ارزش‌ افزوده، در کنار فواید بی شمارآن از جمله کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، صرفه‌جویی در زمان و هزینه،  دارای بازدهی اقتصادی بسیار بالایی است.

وی افزود: اقداماتی مانند مکانیزاسیون خدمات شهری و به‌کارگیری فناوری اطلاعات در انجام فرایندها در شهرها امروز باید مدنظر قرار گیرد لذا لازم است یک اقدام گسترده توسط بسیج دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، مراکز علمی و پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام گیرد و در کنار توسعه دولت الکترونیک، خلق ثروت و اشتغال نیز در استان ایجاد شود.

کد خبر 3835702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha