۱۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶

مهر از مدیریت کورس اسبدوانی توسط گلستان گزارش می‌دهد؛

امید گلستان به تداوم برگزاری کورس گنبد/ اسبدوانی به خانه بازگشت

امید گلستان به تداوم برگزاری کورس گنبد/ اسبدوانی به خانه بازگشت

گنبدکاووس – واگذاری مدیریت کورس اسبدوانی به گلستان موجب شد تا این رشته به خانه اصلی خود باز گردد و اکنون مجموعه استان به دنبال برگزاری هر ساله این رقابت‌هاست.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – محمد صالحی: استان گلستان از دیرباز مهد سوارکاری کشور بوده و هر جا صحبت از اسب و اسبدوانی باشد، نام این استان مطرح است. برگزاری کورس اسبدوانی سابقه زیادی در گلستان دارد و همواره علاقمندان بسیاری برای تماشای این رقابت‌ها به مجموعه‌های سوارکاری شهرستان‌های گنبدکاووس، بندرترکمن و آق قلا می‌روند.

حدود ۲۰ سال مسئولیت برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی از گلستان به فدراسیون محول شده بود و پس از گذشت این مدت طولانی، از ابتدای امسال مالکین، مربیان، چابکسواران و دیگر اعضای جامعه سوارکاری استان اعتراض خود را به کم بودن جوایز و مسائل مربوط به دوپینگ اعلام کردند.

در نهایت رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره در گنبد و پاییزه در بندرترکمن برگزار شد، اما مجموعه استانی عزم خود را برای واگذاری مدیریت برگزاری کورس به گلستان جزم کرده بودند و همین مسئله موجب شد تا برگزاری کورس پاییزه در گنبد با وقفه مواجه شود.

در نهایت با پیگیری‌های مسئولان استانی و در راس آن مدیرکل ورزش و جوانان، فدراسیون سوارکاری موافقت خود را برای مدیریت گلستان بر برگزاری کورس اعلام کرد تا هفته نخست کورس اسبدوانی پاییزه در مجموعه سوارکاری گنبد برگزار شود.

اسبدوانی در گلستان باید رونق بیشتری بگیرد

شرکت کنندگان رقابت‌های کورس اسبدوانی طی این سال‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند و اکنون با مدیریت استان گلستان برای برگزاری کورس انتظار رفع مشکلات خود را دارند.

یکی از چابکسواران برتر کورس اسبدوانی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: بیمه چابکسواران و مربیان، افزایش جوایز و اعلام کردن به موقع دوپینگ، مهم‌ترین خواسته‌های شرکت کنندگان در کورس اسبدوانی است.

بیمه چابکسواران و مربیان، افزایش جوایز و اعلام کردن به موقع دوپینگ، مهم‌ترین خواسته‌های شرکت کنندگان در کورس اسبدوانی است

ستار مهرانی می‌افزاید: اینکه هیئت سوارکاری گنبد مجری برگزاری رقابت‌ها باشد خوب است، اما انتظار داریم به خواسته‌های مالکین، مربیان و چابکسواران نیز توجه شود.

وی ادامه می‌دهد: مدت زیادی است که جوایز افزایش آنچنانی نداشته و جواب آزمایش دوپینگ نیز پس از سه ماه مشخص می‌شد، امیدواریم مدیریت جدید این مشکلات را برطرف کند تا اسبدوانی در استان گلستان رونق بیشتری بگیرد.

مجموعه سوارکاری را بازسازی می‌کنیم

در حال حاضر هیئت سوارکاری گنبد مسئول برگزاری کورس اسبدوانی در گلستان بوده و انتظار جامعه سوارکاری استان برگزاری هر چه بهتر این رقابت‌هاست.

دبیر هیئت سوارکاری گنبد با اشاره به مدیریت برگزاری این رقابت‌ها به خبرنگار مهر می‌گوید: هیئت سوارکاری گنبدکاووس به عنوان مجری رقابت‌های کورس اسبدوانی در گلستان، تمامی موارد مورد نظر برای برگزاری این رقابت‌ها را رعایت کرده است.

قلیش لی ادامه می دهد: برای برگزاری کورس تابع تصمیمات اداره کل ورزش و جوانان گلستان هستیم که پیگیری‌های زیادی برای واگذاری مدیریت برگزاری کورس به استان انجام دادند و سعی خواهیم کرد رقابت‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی به بازسازی مجموعه سوارکاری گنبدکاووس اشاره می‌کند و می‌گوید: بازسازی قسمت‌های مختلف مجموعه را بدون اینکه از جایی کمک بگیریم، انجام خواهیم داد.

درآمد برگزاری کورس در آن شهرستان هزینه خواهد شد

پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان گلستان تاثیر زیادی در بازگرداندن مدیریت برگزاری کورس به استان داشت و استارت این پیگیری‌ها از مدت‌ها قبل زده شده بود.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: مدیریت مجموعه‌های سوارکاری گلستان حدود ۲۰ سال در اختیار فدراسیون سوارکاری بود و اکنون به مدت یک سال به استان گلستان واگذار شده است.

بهمن طیبی ادامه می‌دهد: شخص دکتر گودرزی وزیر پیشین ورزش و جوانان و معاونین ایشان، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و اهالی سوارکاری گلستان رغبت داشتند که کورس اسبدوانی توسط مجموعه استان مدیریت شوذ.

وی می‌افزاید: برگزاری کورس اسبدوانی در گنبد به هیئت سوارکاری این شهرستان واگذار شده و اداره کل ورزش و جوانان کار نظارت و فرمانداری و اداره ورزش و جوانان گنبد نیز هماهنگی‌های لازم را انجام خواهند داد.

طیبی می گوید: در زمان برگزاری کورس اسبدوانی در آق قلا و بندرترکمن نیز هیئت‌های سوارکاری این شهرستان‌ها وارد عمل خواهند شد و تفاهمی ایجاد شده تا عواید برگزاری این رقابت‌ها در همان شهرستان هزینه شود.

وی معتقد است به مرور زمان مشکلات برگزاری کورس اسبدوانی در گلستان برطرف می‌شود و ادامه می‌دهد: شاید در نخستین سال برگزاری کورس توسط مجموعه استان گلستان مشکلاتی وجود داشته باشد، اما به طور حتم این مشکلات در آینده برطرف خواهد شد و گلستان در برگزاری این رقابت‌ها خودکفا می‌شود و امیدواریم تا مجموعه استان به برگزاری هر چه بهتر این رقابت‌ها کمک کند تا در سال‌های آینده نیز کورس اسبدوانی با مدیریت گلستان برگزار  شود.

امیدواری به واگذاری مالکیت مجموعه‌های سوارکاری به گلستان

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از پیگیری‌ها برای واگذاری مالکیت مجموعه‌های سوارکاری به استان خبر می‌دهد و می‌گوید: با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی مجموعه‌های دولتی، حدود ۱۷ سال قبل مجموعه‌های سوارکاری شهرستان‌های گنبدکاووس، بندرترکمن و آق قلا، توسط هیئت دولت به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شد.

طیبی ادامه می‌دهد: مجموعه‌های سوارکاری استان گلستان به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور فروخته نشده و برای باز گرداندن مالکیت آن باید همان روال قانونی توسط هیئت دولت طی شود.

مجموعه‌های سوارکاری استان گلستان به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور فروخته نشده و برای باز گرداندن مالکیت آن باید همان روال قانونی توسط هیئت دولت طی شود

وی می‌افزاید: نامه‌ای مبنی بر بازگشت مالکیت مجموعه‌های سوارکاری به گلستان، تقدیم هیئت دولت شده که این نامه در نوبت بررسی است و سرنوشت مالکیت این مجموعه‌ها در دست هیئت دولت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، خواسته چندین ساله جامعه سوارکاری گلستان که برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی با مدیریت استان بوده، برآورده شده و باید دید مشکلات پیش روی برگزاری این رقابت‌ها چه زمانی برطرف خواهد شد.

البته این مدیریت یک ساله بوده و امید است برگزار کنندگان از فرصت به دست آمده استفاده کرده و بتوانند تا سال‌های سال این رقابت‌ها را به بهترین نحو ممکن برگزار کنند و در نهایت به سود جامعه سوارکاری استان باشد.

شاید برگزاری بهتر این رقابت‌ها موجب شود تا خیلی زود هیئت دولت مالکیت مجموعه‌های سوارکاری را نیز پس از سال ها به استان گلستان بازگرداند.

کد خبر 3837630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha