۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷

معاون بهره‌وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

۱۰ پروژه مشارکتی در موقوفات اصفهان اجرایی می شود

۱۰ پروژه مشارکتی در موقوفات اصفهان اجرایی می شود

اصفهان - معاون بهره‌وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سال جاری ۱۰ پروژه مشارکتی در بخش مسکونی و تجاری با اعتباری بالغ بر ۱۱۳ میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

امیرحسین اسماعیلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر،  وقف را یکی از بارزترین مصداق‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت:  از این رو در سال جاری توسعه همکاری برای بخش خصوصی را برای اجرای عملیات عمرانی با استفاده از ظرفیت درآمد موقوفات در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح‌های ترغیبی و تشویقی ۱۰ پروژه در موقوفات تجاری و مسکونی با اعتباری بیش از ۱۱۳ میلیارد ریال تعریف شد.

معاون بهره‌وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح‌های مشارکتی در قالب B.O.T در اداره کل اوقاف و امور خیریه برای توسعه و احیای موقوفات به ویژه برای توسعه ظرفیت گردشگری مذهبی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تاکنون در این بخش نیز برای اجرای شش پروژه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های حوزه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال بهره برداری خواهند شد، اضافه کرد:  در این زمینه توسعه و بازسازی موقوفاتی همچون، کاروانسراها، حمام‌های تاریخی، آب انبارها و شکارگاه عباسی در نطنز اجرا خواهد شد، این امر  علاوه بر اینکه باعث ایجاد اشتغال ده‌ها نفر شده است، موجب حفظ عین موقوفه  را فراهم ساخته که تمام این موارد در جهت اجرای سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته شده است.

اسماعیلی‌پور با بیان اینکه در سال جاری ۴۵ هزار متر مربع پروژه عمرانی جهت توسعه و عمران بقاع متبرکه با هدف ایجاد زیرساخت‌های مناسب در راستای جذب گردشگران مذهبی و همچنین آماده سازی بقاع متبرکه جهت برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های مذهبی در جوار بقاع متبرکه تعریف و اجرا شده است، ادامه داد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده‌اند که از این مقدار اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال از طریق جذب کمک‌های مردمی با اجرای طرح مودت هزینه شده است و مبلغ ۶۰ میلیارد ریال نیز از محل جمع آوری نذورات مردمی در این پروژه‌ها هزینه شده است.

۳۰ طرح جامع بقاع متبرکه استان اصفهان تعریف شد

وی با اشاره به آماده شدن ۳۰ طرح جامع توسعه و عمران بقاع متبرکه استان اصفهان در سال جاری ابراز داشت: این طرح‌ها به تصویب اداره کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز رسیده است.

معاون بهره‌وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به اجرای پروژه های توسعه و تکمیل ساختمان‌های اداری ادارات شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری نیز تا کنون سه پروژه با هدف توسعه و تکمیل ساختمانهای اداری ادارات اوقاف و امور خیریه در استان انجام شده است که این پروژه ها به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال و از محل اعتبارات دولتی انجام شده‌اند.

کد خبر 3839202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha