۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

شکار پرندگان وحشی تا اطلاع ثانوی ممنوع است

شکار پرندگان وحشی تا اطلاع ثانوی ممنوع است

قزوین- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با توجه به بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشورهای همسایه و برخی استان های مجاورشکار پرندگان وحشی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

سیاوش شمسی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بدلیل بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشورهای همسایه و برخی استان های مجاور و در راستای  بکارگیری اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ سلامتی جامعه و طیور سنتی و صنعتی شکار پرندگان وحشی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی بیان کرد: با توجه به بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشورهای همسایه و برخی استان های مجاور، بکارگیری اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ سلامتی جامعه و طیور سنتی و صنعتی ضروری است.

شمسی پور تصریح کرد: با توجه به اینکه پرندگان مهاجر به عنوان مهمترین عامل در جابجایی عوامل بیماری زای این بیماری بین کشورها و حتی استانها محسوب می شوند، اداره کل حفاظت محیط زیست بر اساس تصمیم ستاد بحران استان و بخشنامه دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست، صدور پروانه جدید شکار پرندگان وحشی را  تا روشن شدن وضعیت این بیماری  لغو و شکار پرندگان را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه گفت:  در این راستا دارندگان پروانه شکار، لازم است تا برای سلامتی خود، خانواده و دیگر افراد جامعه تا اطلاع بعدی از هر گونه شکار و صید پرندگان وحشی پرهیز کنند. و مردم عزیز در صورت مشاهده هر گونه تلفات غیر عادی پرندگان وحشی مراتب را سریعا به ادارات کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی استان اعلام کنند.

کد خبر 3840561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha