تحولات سوریه؛

آزادی «کرم الطحان»و«کرم القاطرجی» در حلب/تسلط ارتش برمنطقه «التل»

آزادی «کرم الطحان»و«کرم القاطرجی» در حلب/تسلط ارتش برمنطقه «التل»

یگان های ارتش سوریه با همکاری نیروهای متحد خود بر مناطق «کرم الطحان» و «کرم القاطرجی» در شرق حلب تسلط پیدا کردند و کنترل کامل منطقه «التل» در حومه دمشق را در اختیار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، ارتش سوریه با همکاری نیروهای متحد خود بر مناطق «کرم الطحان»، «کرم القاطرجی» و «درمانگاه ملی» در شرق شهر حلب تسلط یافت.

یگان های ارتش سوریه با همکاری نیروهای متحد خود پس از درگیری با گروه های مسلح که طی آن از سلاح های سبک و سنگین استفاده گردید بر این مناطق تسلط یافتند. در این درگیری ها همچنین تحرکات گروه های مسلح بوسیله آتش سنگین توپخانه و موشک اندازها مورد هدف قرار گرفت.

از سوی دیگر مرکز روسی حمیمیم ویژه هماهنگی مصالحه بین گروه های نزاع در سوریه از تسلط کامل ارتش سوریه بر شهر «التل» واقع در حومه دمشق که پیش از آغاز بحران ۶۰ هزار نفر در آن سکونت داشتند خبر داد.

این مرکز که وابسته به وزارت دفاع روسیه است طی بیانیه ای با اعلام اینکه شهر «التل» در حومه دمشق تحت تسلط کامل ارتش سوریه قرار دارد به عفو بیش از ۲۵۰۰ مسلح از مناطق مختلف سوریه طی هفته گذشته اشاره نمود.

مرکز حمیمیم همچنین افزود که طی هفته اخیر بیش از ۲۵۰۰ فرد مسلح در مناطق مختلف سوریه مورد عفو قرار گرفته اند و بیش از ۵۰۰ تروریست گروه موسوم به «جبهه فتح الشام» و نزدیک به ۱۵۰۰ نفر از خانواده های آنها پس از تسلیم سلاح های خود از شهر التل خارج شده و به شهر ادلب منتقل شده اند.

کد خبر 3840936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha