۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۰:۴۴

معاون استاندار گلستان:

طرح های پژوهشی گلستان به سمت تجاری سازی برود

طرح های پژوهشی گلستان به سمت تجاری سازی برود

گرگان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان خواستار تجاری سازی طرح های پژوهشی در استان گلستان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ربیعی، در آئین افتتاحیه برنامه های هفته پژوهش در گلستان با بیان این که نمایشگاه سال آینده هفته پژوهش در محل نمایشگاه بین المللی گرگان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم از هفته پژوهش خروجی اجرایی داشته باشیم باید به دو سوال مهم پاسخ دهیم.

وی افزود: نکته اول این که راهکار مناسب برای واقعی و منطقی شدن تقاضا در حوزه پژوهش چیست. سوال بعدی هم این که چه کار کنیم تا طرح های پژوهشی ما تجاری شوند.

ربیعی با بیان این که پژوهش بدون تجاری سازی، امکان سرمایه گذاری ندارد، تصریح کرد: در استان گلستان کارگروهی به اسم پژوهش داریم که ماهانه جلسات خود را برگزار می کند و طرح های مختلف در آن بررسی می شود.

وی با تاکید بر لزوم دانش بنیان شدن فعالیت های تجاری و تولیدی گلستان، گفت: دانش بنیان یعنی استفاده از ظرفیت های علمی و مراکز علمی و تحقیقاتی باید در این مسیر فعالیت کنند.

معاون استاندار گلستان در ادامه با نام بردن اسامی برخی دستگاه های مرتبط با حوزه علوم و تحقیقات، اضافه کرد: پژوهش برای آینده است و باید بتواند از امروز برای آنچه در آینده نیاز داریم برنامه ریزی کند.

وی تصریح کرد: باید تقاضای بسیاری از محصولاتی که در آینده نیاز خواهیم داشت امروز ایجاد شود.

ربیعی یکی راهکارهای حمایت و تقویت طرح های پژوهشی را برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های پژوهشی دانست و بیان کرد: تحقیقات ما باید به ریال و مباحث مالی تبدیل شود و در این مسیر دانشگاه ها و مراکز علمی باید خوب برنامه ریزی کنند.

کد خبر 3840940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha