۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۱

رئیس مجلس مشورتی اندونزی:

مسلمانان برای دوری از نابودی باید اختلافات را کنار بگذارند

مسلمانان برای دوری از نابودی باید اختلافات را کنار بگذارند

قم - رئیس مجلس مشورتی اندونزی گفت: حوادثی که در خاورمیانه در حال رخ دادن است مسلمانان را هوشیار می‌کند که متحد شده و برای دوری از نابودی اختلافات را کم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، زلفی کی حسن ظهر سه‌شنبه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: اندونزی مسلمانان زیادی دارد و سعی می‌کنیم با مسلمانان اختلافی نداشته باشیم و متحد باشیم.

وی بیان داشت: ما تمامی تلاش خود را می‌کنیم تا مشکلات برطرف شود و تاکنون کنفرانس‌های زیادی درباره شیعه برگزار کرده‌ایم که نمایندگان و سفیر ایران در اندونزی نیز حضور داشتند و سعی می‌کنیم علمای اندونزی نیز با حضرت عالی دیداری داشته باشند.

رئیس مجلس مشورتی اندونزی عنوان کرد:بیشتر مردم اندونزی مسلمان هستند و باید مسلمانان با یکدیگر متحد باشند زیرا اگر به خاطر اختلافات جزئی ترک شویم ضعیف خواهیم شد.

وی در این باره ادامه داد: آیا نابودی بدتر از آن که در خاورمیانه درحال اتفاق افتادن است وجود دارد، این حوادث ما را هوشیار می‌کند که اختلافات را کم کنیم و نقاط مشترک خود را بزرگ و زیاد کنیم.

زلفی کی حسن با بیان این که بیشتر علمای مجلس اندونزی معتدل هستند، افزود: در خصوص پاسخ ندادن به نامه شما می‌گویم که به نمایندگان شما اجازه دیدار با مجلس علما بدهند.

زلفی کی حسن تصریح کرد: تأکید می‌کنم که جریان اصلی مردم اندونزی معتدل و میانه رو هستند و آماده همکاری با علما می‌باشند.

کد خبر 3842481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha