۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۱۳

با حضور نمایندگانی از عراق؛

همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در کرمانشاه برگزار می‌شود

همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه- رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: همایش و نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و فرصت‌های سرمایه گذاری طی هفته آینده در کرمانشاه طی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی امروز سه شنبه در نشست خبری که در خصوص برپایی نمایشگاه و همایش توانمندیهای تولیدی و فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه در سالن اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به ضرورت برپایی چنین رویدادهایی در استان اظهار داشت: برگزاری این همایشات و نمایشگاهها در استان کرمانشاه سبب می شود توانمندیهای این استان در کشورهای همسایه مطرح شود و به این طریق می توانیم امتیازات فراوانی را کسب کنیم.

وی افزود: این همایش و نمایشگاه طی دوشنبه و سه شنبه هفته آینده برگزار می شود که میزبان مهمانانی از کشور عراق و بخش های مختلف از جمله بغداد، دیاله، سلیمانیه خواهیم بود.

کاشفی ادامه داد: در بخش نمایشگاه در ۷۰ غرفه به مساحت ۲۵۰۰ متر محصولات واحدهای تولیدی در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع وابسته به کشاورزی، کاشی و سرامیک، فولاد، قطعات خودرو، صنایع غذایی و... به نمایش گذاشته خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه برای اولین بار همایش را بصورت پنل اجرا می کنیم گفت: در ۴ پنل این همایش برنامه ریزی شده است که پنل اول صنعت نعدن و تجارت است و در این پنل امکانات و فرصت های سرمایه گذاری استان تشریح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در پنل دوم به مسائل حوزه عمرانی و زیرساختی شهری پرداخته خواهد شد همچنین معرفی قابلیت های استان در حوزه کشاورزی از پنل دیگر و پنل آخر توریست درمانی، گردشگری و صنایع دستی است که طی آن صاحب نظران به ارائه مطالب می پردازند.

به گفته کاشفی برای پیشرفت استان باید از تمام توان خود در برگزاری هرچه بهتر این همایش و نمایشگاه استفاده کنیم تا بتوانیم در حلسات بعد کشورهای بزرگتری را به همایشات خو دعوت کنیم.

وی همچنین اذعان داشت: یکی از عمده مشکلات استان کرمانشاه عدم ارتباطات بین المللی است که برای برون رفت از مشکلات بیکاری و اقتصادی باید این ارتباطات را قوی کنیم.

نعمت الله حقیقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه  نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نمایشگاه توانمندیهای استان می تواند فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های استان باشد گفت: این نمایشگاه طی ۲۲ تا ۲۴ آدر ماه در محل دائمی نمایشگاه استان برگزار می شود.

وی افزود: استان کرمانشاه به هر دلیلی تا کنون نتوانسته ظرفیت های خود را به معنای واقعی معرفی کند لذا برپایی این نمایشگاه یکی از موثرترین معرفی توانمندیهای استان است.

حقیقی اظهار داشت: با توجه به اینکه در این همایش سفرای کشورهای همسایه و مسئولین دیگر استانها حضور دارند می توانیم ظرفیت های استان را به آنها معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه این رویداد می تواند زمینه گشودن دروازه استان به روی تجار باشد خاطر نشان کرد: با جذب سرمایه گذاران می توانیم گام بزرگی در جهت توسعه استان و رفع مشکل بیکاری برداریم.

حقیقی خاطر نشان کرد: به نمایش گذاشتن محصولات پتروشیمی استان می تواند توجه سرمایه گذاران را جلب کند.

کد خبر 3843145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha