۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۵

تاپایان دولت؛

۷۵۵ روستای لرستان دارای اینترنت می‌شوند/افزایش۴ برابری پهنای باند

۷۵۵ روستای لرستان دارای اینترنت می‌شوند/افزایش۴ برابری پهنای باند

خرم آباد- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید به ۷۵۵ روستای لرستان خدمات اینترنت ارائه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید دولت جناحی نیست و متعلق به مردم و برآمده از کف خیابان است، اظهار داشت: در ستاد انتخاباتی دکتر روحانی روستائیان بیشترین اقبال را از دکتر روحانی داشتند.

توجه ویژه دولت به مناطق محروم

وی با بیان اینکه شرایطی به وجود آمد که مناطق محروم و دوردست بیشتر اقبال کردند و رای دادند، تصریح کرد: ما همه در دولت باید یک عنایت ویژه ای به مناطق محروم و دورافتاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه شکافی که متاسفانه به وجود آمده در طول تاریخ بالاخره باید از یک جایی این شکاف کم شود، افزود: از نظر دولت و قانون اساسی در ایران شهروند درجه یک، دو و سه نداریم و هرکسی در این کشور با هر قوم و سلیقه ای در هرنقطه ای از یک حقوق مساوی برخوردار است و نگاه ما در دولت این نیست که کشور فقط تهران و یا مراکز استانها است.

واعظی با اشاره به اینکه کشور زمانی آباد است که همه مردم ما احساس رضایت کنند و امکانات در همه کشور پخش شود، گفت: مردم بامعرفتی داریم که همواره پای سیاستهای دولت و حکومت ایستاده اند و با وجود این مردم می توانیم کارهای بزرگ در کشور کنیم.

هیچ مسئله ای در منطقه بدون ایران قابل حل نیست

وی با بیان اینکه زمانی وضعیت کشور به گونه ای شده بود که تحریم بودیم و از اینکه کشورها به ما محل نمی گذاشتند غصه مان می شد و می گفتیم کشور بزرگی هستیم که در تاریخ ریشه داریم، تصریح کرد: به همت تیزبینی مردم و رای آنها امروز دولت شان با همت همین مردم و پشتیبانی سران سه قوه و رهبری امروز تمام مشکلاتی که در سه سال قبل آرزوی ما بود حل شود حل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه زمانی می گفتیم آیا می توانیم هیچ چیز را از دست ندهیم و تحریم ها را برداریم؟ می توانیم اصول را حفظ کنیم و بازیگر اصلی در منطقه باشیم؟ اظهار داشت: خوشبختانه امروز توانسته ایم جایگاهی که در شان ماست را پیدا کنیم.

واعظی با بیان اینکه امروز هیچ مسئله ای در منطقه بدون ایران قابل حل نیست، تصریح کرد: این حرف کشور های مختلف دنیا است که ایران نقش سازنده ای در منطقه دارد.

سهم ایران در اوپک تثبیت شده است

وی با تاکید بر اینکه امروز همه در دنیا می گویند ایران پیشتاز است، افزود: امروز تحریم برداشته شده و این امر نتیجه یک سال تلاش بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه امروز سهم ایران در اوپک تثبیت شده است، گفت: امرز در اوپک در طول تاریخ بیشترین نفتی که تولید کردیم ثبت شد و همه کشورها برای بالابردن قیمت نفت کاهش تولید داشتند اما در ایران افزایش تولید داشتیم.

واعظی با بیان اینکه این توفیقات مثل برجام است، تصریح کرد: این توفیقات دستاورد نظام، ملت و رهبری است همانطور که در برجام اگر ملت مقاومت نمی کرد کدام دیپلمات می توانست با قدرت پای میز مذاکره بنشیند امروز نیز در حوزه نفت باقدرت ایستاده ایم.

وی در ادام سخنان خود با بیان اینکه مجموع نمایندگانی که از استانها به مجلس آمدند خوب، دلسوز و فعال هستند گفت: در این سه سال در لرستان پهنای باند ۶.۵ برابر شده به این معنی که ۴۲ گیگابیت افزایش یافته است.

۷۵۵ روستای لرستان دارای اینترنت می شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مشترکین اینترنت لرستان هشت برابر شده است گفت:همچنین ۲۰۰ کیلیومتر فیبرنوری بین استانی کشیده شده است.

واعظی با بیان اینکه در سفر امروز ۹۰۰ روستای لرستان دارای اینترنت می شوند گفت: همچنین نصب نسل سوم تلفن همراه در هشت شهر و نصب نسل چهارم تلفن همراه در سه شهر لرستان را خواهیم داشت.

وی با اشاره به ایجاد پهنای باند اینترنت در دو شهر لرستان گفت: در مجموع ۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه در استان صورت می گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا سه ماه دیگر به ۳۴۵ روستای لرستان دارای اینترنت می شوند گفت: همچنین تا پایان دولت به ۷۵۵ روستای لرستان خدمات اینترنت ارائه خواهیم کرد.

واعظی با اشاره به ایجاد ۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری بین شهرهای استان لرستان گفت: پهنای باند استان تا پایان دولت ۴ برابر می شود.

کد خبر 3844671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha