۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۳

وزیر ارتباطات تاکید کرد:

توسعه بخش «آی سی تی» اولویت ما است/ تلاش برای کاهش تصدی‌گری دولت

توسعه بخش «آی سی تی» اولویت ما است/ تلاش برای کاهش تصدی‌گری دولت

خرم آباد- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دنبال این هستیم «آی سی تی» در خدمت موتور توسعه کشور قرار گیرد و به رونق اقتصادی کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی ظهر امروز پنج شنبه در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان لرستان در سخنانی با بیان اینکه اصولا اگر ما بخواهیم سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی را تفسیر کنیم باید دولت تصدی گری را کم و کار را مردمی کند اظهار داشت: این هدفی است که ما برای آن کار و تلاش می کنیم.

وی با بیان اینکه در ارتباط با حوزه «آی سی تی» کشور آنچه که مربوط به وزارت ارتباطات بوده انجام شده است گفت: این وزارت خانه پروانه های متعددی در این زمینه صادر کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمایت های این وزارت خانه در قالب دو بخش مخابراتی عنوان کرد: یکی از این بخش ها بر می گردد به ۲۰ سال آینده که زیر ساختی حوزه مخابرات بوده و بخش دیگر نیز مربوط به مسائل امنیتی و حاکمیتی زیرساخت های مخابراتی است.

واعظی با اشاره به واگذاری بخش های تلفن، موبایل، اینترنت و ...  به بخش خصوصی گفت: از این اقدام راضی هستیم چرا که این امر به نفع اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته هرچه سرمایه گذاری در حوزه زیر ساخت های مخابراتی صورت گرفته، ۳ برابر آن را بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده است گفت: به دنبال این هستیم «آی سی تی» در خدمت موتور توسعه کشور قرار بگیرد و به رونق اقتصادی کمک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در دنیای امروز نمی توان کشاورزی، بازرگانی، صنعت و ...  پیشرفته را بدون «آی سی تی» انجام داد و موفق بود گفت: «آی سی تی» بهره وری در کارها را افزایش می دهد.

واعظی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به دنبال این هستیم از فارغ التحصیلان استان و شرکت های «آی سی تی» استفاده کنیم گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا دو ماه آینده قرار داد ها و اقداماتی در استان عملیاتی خواهیم کرد تا نتیجه آن توسعه کسب و کار و همچنین ایجاد اشتغال در لرستان باشد.

کد خبر 3844760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha