۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷

معاون امورمجلس واستان های وزیر ارتباطات:

فناوری اطلاعات مهمترین ظرفیت برای توسعه کردستان است

فناوری اطلاعات مهمترین ظرفیت برای توسعه کردستان است

سنندج- معاون امور مجلس واستان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به پتانسیل استان کردستان در حوزه نیروی انسانی، فناوری اطلاعات مهمترین ظرفیت برای توسعه این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری صبح امروز جمعه در مراسم افتتاح همزمان پروژه های حوزه فناوری کردستان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، یکی از مشکلات اصلی این استان را توسعه تلفن ثابت در مناطق روستایی ذکر کرد و گفت: دلیل این مشکل هم به وضعیت و شرایط توپوگرافی و جفرافیایی این منطقه برمی گردد که سرمایه گذاری در آن را از سایراستان ها بیشتر کرده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه و رشد ارتباطات روستایی مهمترین دغدغه مردم و مسئولان استان است، عنوان کرد: زیرساخت های حوزه ارتباطات در استان به نسبت گذشته توسعه چشمگیری پیدا کرده است.

وی اظهارداشت: خوشبختانه فرصت و شرایط برای بهره برداری از این زیرساخت ها مهیا است و امیدواریم به همت مسئولان استانی و آحاد مردم شاهد توسعه بیشتر این حوزه دراستان باشیم.

معاون امور مجلس واستان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کردستان در زمینه نیروی انسانی پتانسیل فراوانی دارد، بیان کرد: باید از این ظرفیت در راستای بهره برداری از زیرساخت های موجود نهایت استفاده را کرد.

براری فناوری اطلاعات را مهمترین ظرفیت برای توسعه کردستان خواند و گفت: با بررسی هایی که سال ۹۳ در خصوص وضعیت استان انجام شد سه مشکل عمده شناسایی و درراستای رفع آن اقداماتی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در گذشته مسیر ارتباطی استان در حوزه فناوری اطلاعات تنها یک مسیر بود که اکنون دو مسیر دیگر به آن اضافه شده است.

وی اظهارداشت: توسعه شبکه فیبرنوری و تلفن ثابت روستایی از دیگر اقداماتی بود که در چند سال اخیر به منظور رفع مشکلات استان در این راستا انجام گرفته است.

کد خبر 3845053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha