۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳

رییس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس:

کردستان فاقد دیتاسنتراست/اختصاص اعتبارات جهشی به حوزه آی تی استان

کردستان فاقد دیتاسنتراست/اختصاص اعتبارات جهشی به حوزه آی تی استان

سنندج- رییس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه استان ما هنوز دارای دیتا سنتر نیست و این یک مشکل جدی برای کردستان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مرادی صبح امروز جمعه در مراسم افتتاح همزمان پروژه های حوزه فناوری کردستان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، از اجرایی نشدن پروژه دیتا سنتر کردستان انتقاد کرد و گفت: چند سال گذشته قرار بود این پروژه در استان اجرایی شود که متاسفانه هنوز استان ما دیتا سنتر ندارد.

وی عنوان کرد: در حوزه پروژه نور دو و اجرای ۶۶۳ کیلومتر فیبرنوری هنوز بخش زیادی از آن در این استان اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه وضعیت پوشش تلفن ثابت در مناطق روستایی کردستان مناسب نیست، بیان کرد: متاسفانه وضعیت پوشش تلفن همراه در جاده های استان هم موجب نارضایتی مردم شده است.

رییس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی بر حمایت از شرکت ها و سازمان های بین المللی برای سرمایه گذاری در راستای توسعه فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات در این استان تاکید کرد وافزود: توسعه فعالیت فناوری اطلاعات در استان ما ضروری است.

مرادی اضافه کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی استان و هزینه بر بودن فعالیت های در حوزه های مختلف به ویژه فناوری اطلاعات می طلبد اعتبارات جهشی به آن اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: در حوزه ارتقای زیرساخت ها به ویژه اجرای طرح تکاپودر کردستان  باید وزارت ارتباطات نگاه ویژه ای به این استان داشته باشد.

گفتنی است، مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت، معاون شرکت ایرانسل، معاون شرکت ارتباطات سیار ویکی از جوانان مخترع کردستانی هم در این مراسم به ارائه گزارش ها و مطالبی پرداختند.

کد خبر 3845151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha