۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۰

وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

اقتصاد مقاومتی راهگشای وضعیت آشفته اقتصاد کشور است

اقتصاد مقاومتی راهگشای وضعیت آشفته اقتصاد کشور است

دلفان - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقتصاد مقاومتی راهگشای وضعیت آشفته اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دلفان در سخنانی اقتصاد مقاومتی را راهگشای وضعیت آشفته اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: دولت یازدهم با یک نگاه تبلیغاتی به اقتصاد مقاومتی نگاه نمی کند و می گوئیم این موضوع مهم روشی است برای اینکه دولت بتواند از این ظرفیت برای پیشبر اهداف نظام مقدس و بالابردن شاخص های اقتصادی در کشور به خوبی استفاده کند.

وی یکی از سیاست های کلان  دولت را رونق اقتصادی در کشور عنوان کرد و افزود: دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را در راستای اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی به کار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دولت کاملا به موضوع اقتصاد مقاومتی باور دارد و برنامه ششم توسعه نیز محور اصلی آن اقتصاد مقاومتی است و این حساسیت و اهمیت این شعار مهم در وضعیت کنونی کشور بسیار اهمیت دارد.

واعظی افزود: دولت یازدهم به خوبی اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده و یکی از شاخص های آن موضوع اشتغال بوده و به جدیت تلاش می کند مشکل اشتغال جوانان را در کشور حل کند.

وی به رشد اقتصادی کشور در طول خدمت دولت یازدهم اشاره کرد و ادامه داد: رشد اقتصادی کشور پیش از دولت تدبیر و امید منفی ۸.۶ بود که خوشبختانه این آمار تا نیمه اول سالجاری به مثبت ۴.۴ رسیده و این افزایش در بسیاری از زمینه های صنعت، کشاورزی و ... رشد خوبی داشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نگاه ویژه دولت به اشتغال را از مهمترین اولویت ها عنوان کرد و افزود: دولت یازدهم با حمایت قاطع از بخش خصوصی و کم کردن تصدی گری خود سعی می کند ظرفیت بزرگی در کشور برای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان به وجود بیاورد و این موضوع مستلزم همکاری سایر دستگاهها و پرداخت نقدینگی توسط بانکها است.

واعظی هدایت، ‏نظارت و حمایت را سه وظیفه مهم دولت در اجرای این امر برشمرد و افزود: خوشبختانه در کشور استعدادهای زیادی در سایر زمینه ها وجود دارد و کاملا هوشمند راه درست را انتخاب می کنند و لذا این سیاستی که دولت به پیش می برد برای بحث اشتغال در کشور تحول خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی مهمترین دغدغه دولت را موضوع اشتغال جوانان عنوان کرد و افزود: ما اگر بتوانیم مشکل اشتغال جوانان را در کشور حل کنیم خیلی از مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی نیز حل خواهد شد که این موضوع برای دولت یازدهم از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 3845216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha