۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

رونق تولید بدون بهره گیری از فناوری و نیروی کارآزموده غیرممکن است

رونق تولید بدون بهره گیری از فناوری و نیروی کارآزموده غیرممکن است

اراک- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رونق تولید بدون بهره گیری از فناوری روز و نیروی انسانی کارآزموده ممکن نیست و با این شرایط نباید انتظار آمارهای افزایشی درحوزه صادرات را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا منصوری دوشنبه شب در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: امروز در سیستم آموزشی کشور همان نظام نیم قرن پیش اعمال و اجرا می شود و آموزش های کارآفرینانه مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: با ادامه روش های غلط ده های گذشته در حوزه آموزش، کارآفرینی را از بین برده ایم و مدرک گرایی جای آن را گرفته که هیچ سودی برای کشور ندارد.

منصوری گفت: مدیریت و برنامه ریزی صحیح، آموزش درست نیروی انسانی و بهره گیری از فناوری روز از نیازهای کنونی صنعت کشور است که بدن تحقق این موارد نمی توانیم انتظار رشد و توسعه در حوزه صنعت و افزایش صادرات را داشته باشیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز میزان صادرات کشور در حوزه صادرات غیرنفتی کمتر از ظرفیت های موجود است و باید برای این مساله راهکاری اندیشیده شده و مشکلات تولید داخلی حل و فصل شود.

منصوری تصریح کرد: بخشی از مشکلاتی که حوزه تولید و صنعت کشور با آن دست و پنجه نرم می کند ناشی از وجود قوانین دست و پاگیر است که همچون مانعی حوزه تولید را از رشد و ارتقا باز می دارد.

وی خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر صنایع ما امروز نیاز به نوسازی و بازسازی و تجهیز به فناوری روز دارند تا هزینه های تولید کاهش و بهره وری افزایش یابد که با تحقق این مساله، دو هدف مهم رونق تولید داخلی و حضور در بازارهای خارجی برای ما حاصل می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: فعالان حوزه صنعت و کارگران استان باید حمایت و پشتیبانی شوند و بخشی از این حمایت می بایست در رابطه با اصلاح قوانین موجود در مجلس صورت پذیرد تا اشتغالزایی و کارآفرینی در کشور تسهیل شده و رونق یابد.

کد خبر 3849132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha