۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۱

سفیر افغانستان در ایران:

دروازه افغانستان به روی سرمایه گذاران و بازرگانان دنیا باز است

دروازه افغانستان به روی سرمایه گذاران و بازرگانان دنیا باز است

کرمانشاه- سفیر افغانستان در ایران گفت: افغانستان بر اساس قانون از اقتصاد آزاد پیروی می کند و دروازه های این کشور به روی سرمایه گذاران دنیا باز است.

به گزارش خبرنگار مهر، نصیر احمد نور امروز سه شنبه در نشست با مسئولان اتاق بازرگانی و تجار و فعالان اقتصادی کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه ظرفیت های خوبی در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، داشتم مناطق ویژه و... دارد  و پروژه های بسیار بزرگی نیز در این استان در حال اجرا است.

سفیر افغانستان در ایران با اشاره به وجود کمیسیون مشترک اقتصادی افغانستان و ایران در تهران افزود: ظرفیت های خوبی برای همکاری دو کشور در زمینه های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، معادن، تجارت و گردشگری وجود دارد.

نصیر احمد نور بیان کرد: افغانستان چهار دهه درگیر جنگ با تکفیری های تروریست است و بسیاری از زیربناهای خود را از دست داده و در حال بازسازی است و اکنون بیشتر بر واردات متمرکز است تا صادرات و عرصه اقتصادی نیز اولویت حکومت است و در تلاش برای اجرای برنامه های توسعه هستیم.

سفیر افغانستان در ایران:با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سالانه دو و نیم میلیارد صادرات به افغانستان دارد، افزود: شرکت های ایرانی از هر بخشی می توانند در افغانستان حضور و فرصت فعالیت داشته باشند.

وی وی بیان کرد: افغانستان به دنبال بازسازی و اجرای برنامه های توسعه است و در بخش های فنی و مهندسی و ساختمان و کشاورزی  و گردشگری و تجارت امکان سرمایه گذاری با سودهای هنگفت برای ایران در افغانستان مهیا است.

نصیر احمد نور بیان کرد: هم اکنون سراسر شهرهای افغانستان پر از تولیدات ایران است و در سفره های افغانستانی ها مواد غذایی ایران وجود دارد  و صدها شرکت ایرانی در افغانستان فعال اند و ده ها شرکت و بازرگان افغان نیز در ایران  رفت و آمد دارند.

سفیر افغانستان در ایران:گفت: افغانستان بر اساس قانون اساسی از اقتصاد آزاد پیروی می کند بدین معنی که دروازه افغانستان به روی کشورها و بازرگانان و سرمایه گذاران باز است و باید در فضایی سالم با رقابت محصولات خود را عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه رقابت سالم و با کیفیت حرف اول را در افغانستان می زند، افزود: در افغانستان معادن بسیار زیادی داریم  و یک معدن مس با ارزش داریم و در چند سال اخیز با وجود حضور ۱۳۰ هزار نیروی آمریکایی  برای مزایده به شرکت های بین الملی فراخوان دادیم و از این میان کشور چین که در افغانستان یک سرباز نداشت و یک دلار در مسائل امنیتی هزینه نکرده بود برنده شد.

نصیر احمد نور با تاکید بر مراودات تجاری میان دو کشور گفت: ما در بحث خواهر خواندگی کرمانشاه با یکی از شهرهای ما هر بحثی که از مجرای وزارت خارجه به ما انتقال داده شود ترتیب اثر داده خواهد شد.

وی بیان کرد: در بحث مراودات تجاری به افرادی که درخواست ویزا دهند به آسان ترین شیوه ویزا صادر می شود  و اگر قصد سفر رسمی باشد از کانال دیپلماتیک به ما انتقال یابد تا به همتایان خود پاسخ دهیم.

کد خبر 3849412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha