۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی:

بنیاد سعدی به زودی یک نرم‌افزار واژه‌آموزی جدید وارد بازار می‌کند

بنیاد سعدی به زودی یک نرم‌افزار واژه‌آموزی جدید وارد بازار می‌کند

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی اعلام کرد: نرم‌افزار کاربردی تلفن همراه «مینا» ویژه فارسی‌آموزان غیرایرانی پس از بازبینی و تأیید نهایی به مخاطبان و علاقه‌مندان زبان فارسی عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، گفت: با توجه به نیاز فارسی‌آموزان به نرم افزارهای کمک آموزشی و با هدف توسعه آموزش مجازی زبان فارسی در جهان، نرم افزار واژه‌آموزی «مینا» که نرم افزاری ساده و قابل نصب بر گوشی همراه است، تولید شده است که به زودی از طریق تارنمای بنیاد سعدی قابل دریافت خواهد بود.

صحرایی ادامه داد: به دلیل ضرورت آموزش واژه میان فارسی آموزان خارجی و با هدف آشنا ساختن علاقه‌مندان با واژه‌های زبان فارسی بر اساس حوزه‌های معنایی و نیز جذب غیرفارسی زبانان و ایجاد علاقه به یادگیری زبان فارسی و همچنین به عنوان یک نرم‌افزار کمک‌آموزشی، این نرم‌افزار در معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی طراحی شده است.

وی افزود: نرم افزار مینا که از انگلیسی به عنوان زبان واسط بهره ‌برده است برای فارسی‌آموزان در سطح‌های متفاوت زبانی قابل استفاده است و به آنان کمک می‌کند تا دامنه واژگانی خود را به صورت نظام‌مند گسترش دهند.

صحرایی تاکید کرد: نرم افزار واژه‌آموزی «مینا» در پنج بخش «واژه‌ها»، «آوانوشت واژه‌ها»، «معادل انگلیسی واژه‌ها»، «تصاویر» و «صوت»، بیش از ۱۲۰۰ واژه را به مخاطب خود آموزش می‌دهد و در ۱۴ حوزة واژگانی و بیش از ۷۵ درس طراحی و تنظیم شده که هر درس نیز ۱۰ نوع فعالیت را دربردارد و هر فعالیت شامل ۲۰ تکلیف است. همچنین در پایان هر حوزه واژگانی، آزمونی برای فارسی‌آموز آماده شده است که امکان مرور درس‌ها را برای او فراهم می‌کند.

کد خبر 3849508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha