۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۵

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل؛

درگیریها در شرق حلب به پایان رسیده است

درگیریها در شرق حلب به پایان رسیده است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از اتمام درگیریها در شرق حلب و ترک منطقه توسط گروه های مسلح و به دست گرفتن کنترل کامل شهر از سوی نیروهای دولتی سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست این سازمان گفت: درگیریها در بخش شرقی شهر حلب به پایان رسیده و با خروج گروههای مسلح به همراه اعضای خانواده شان از معابر امن در نظر گرفته شده، کنترل کامل منطقه دراختیار نیروهای دولتی سوریه است.

وی در ادامه با تصریح به زود هنگام بودن اظهار نظر در مورد اتمام جنگ به طور کامل در منطقه شرقی شهر حلب، افزود: طبق آخرین اطلاعات به دست آمده از اوضاع شرق حلب، با فروکش کردن درگیریها در این منطقه و کنترل کامل این شهر توسط نیروهای دولتی سوریه، فعالیتهای کمک رسانی بشردوستانه برای خروج گروه های مسلح و خانواده شان و مصدومین از گذرگاه های امن به سوی ادلب، آغاز شده است.

چورکین در ادامه با مخالفت با سخنان اخیر دبیر کل سازمان ملل، که دلیل وخامت اوضاع انسانی در سوریه را عملکرد ضعیف مسئولین این سازمان دراین منطقه برشمرد، گفت: در دسامبر گذشته قطعنامه ۲۲۵۸ در شورای امنیت سازمان ملل در جهت اتمام درگیری های نظامی در سوریه به تصویب رسید و اگر برخی از کشورها با بی توجهی به این قطعنامه، تغییر نظام در سوریه را بهترین راه حل تلقی کرده و به جنگ افروزی ادامه دادند گناه ما نیست.

وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با کشته شدن ۸۲ غیر نظامی در حلب، ادامه داد: خوب است بدانیم در حالیکه نیروهای روسی به همراه گروهی از صلیب سرخ و نمایندگان از سازمان ملل بطور دائم در منطقه حضور داشته و هیچ گونه قانون شکنی از سوی نیروهای سوری در این منطقه را شاهد نبوده اند، منشا اطلاعاتی که دولت سوریه را متهم به کشتار مردم  دانسته از کجا است.

شایان ذکر است که سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، اطلاعات مربوط به کشتار غیر نظامیان در حلب به دست نیروهای دولتی سوریه را غیر واقعی و بدون سند دانسته بود.

کد خبر 3850225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha