۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۵

فرمانده حزب اسلامی«حکمتیار» از زندانی در لندن آزاد شد

فرمانده حزب اسلامی«حکمتیار» از زندانی در لندن آزاد شد

رسانه های افغانستان از آزادی یکی از فرماندهان حزب اسلامی حکمتیار که در زندانی در لندن به سر می‌بُرد، خبردادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «رها»، به دنبال امضای تفاهم نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار، هم اکنون گزارشاتی مطرح شده مبنی بر اینکه «زرداد فریادی» یکی از فرماندهان این حزب که پیش از این در زندانی در لندن بسر می برد، آزاد شده و امروز  وارد کابل می شود.

لازم به ذکر است که هم اکنون واکنش های زیادی نسبت به بازگشت احتمالی فریادی به کابل وجود دارد. بسیاری وی را متهم به نقض شدید حقوق بشر در جریان جنگ های کابل کرده اند.

از سویی دیگر گزارش های آزادی زرداد فریادی در حالی منتشر می گردد که دولت افغانستان نیز به دنبال امضای تفاهم نامه صلح با این حزب، به تازگی از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا نام رهبران حزب اسلامی افغانستان از لیست سیاه سازمان ملل حذف شود.

«تواب غورزنگ» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان نیز پیشتر گفته بود که نامه ای به طور رسمی از وزارت خارجه افغانستان به همین منظور به کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال شده است.

گفتنی است که دولت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار پس از شش ماه مذاکرات، سرانجام تقریبا دو ماه پیش تفاهم نامه صلح را با یکدیگر به امضا رساندند.

 مطابق با این تفاهم نامه حزب اسلامی از دولت افغانستان خواسته بود تا نام رهبران این حزب از لیست سیاه سازمان ملل برداشته شود و آن دسته از اعضای این حزب که مرتکب جرایم جنایی نشده اند، آزاد گردند.

کد خبر 3850236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha