۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۷

معاون وزیر ارتباطات:

تجاری‌سازی در حوزه خدمات بیشتر از آی تی است

تجاری‌سازی در حوزه خدمات بیشتر از آی تی است

جهرم - معاون وزیر ارتباطات گفت: امروزه ۸۰ درصد اشتغال به سمت مراکز خدماتی سوق پیدا کرده و تنها ۲۰ درصد در حوزه آی تی است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد آذری جهرمی عصر چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه جهرم به تجاری سازی محصولات در حوزه آی تی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارها، از هر ۱۰ نفر افراد شاغل حوزه‌های مختلف در کشورهای توسعه یافته در سال ۸۳ تعداد ۹ نفر الزاماً برخوردار از دانش بهره‌برداری از سیستم‌های نوین و حوزه آی تی بودند.

وی با اشاره به اینکه این صنعت از آن پس متحول شد به نحوی که گرایش به سمت رشته‌های مرتبط‌ در دانشگاه‌ها افزایش پیدا کرد، افزود: این روند در کشورهای در حال توسعه نیز در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه امروز در شرکت‌های صنعتی طراز اول دنیا کمتر به این حوزه می‌پردازند، بیان کرد: امروزه ۸۰ درصد اشتغال به سمت مراکز خدماتی سوق پیدا کرده و تنها ۲۰ درصد در حوزه آی تی است.

آذری جهرمی تحلیل ظرفیت موجود را لازمه تجاری سازی در هر حوزه عنوان کرد و گفت: طرحی موفق‌تر است که از محاسبه تحلیلی بهتر برخوردار باشد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه تولید وابسته به بازار مصرف است، خاطرنشان کرد: توجه به ذائقه مصرف کننده در عرصه تولید ضروری است.

کد خبر 3850716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha