۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۱۵

کتاب «ایران، آنچه همگان باید بدانند» نوشته مایکل آکسورثی منتشر شد

کتاب «ایران، آنچه همگان باید بدانند» نوشته مایکل آکسورثی منتشر شد

کتاب «ایران، آنچه همگان باید بدانند» به قلم مایکل آکسورثی، رئیس میز ایران در دفتر امور خارجه و کشورهای مستقل مشترک المنافع بریتانیا توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مساله شناخت و تبیین آنچه ملل دیگر به خصوص در مغرب زمین در خصوص ایران فکر می کنند شاید از موضوعات جذاب و البته مهم برای ما ایرانیان باشد.

«مایکل آکسورثی»، نویسنده و رئیس اسبق میز ایران در دفتر امور خارجه و کشورهای مستقل مشترک المنافع بریتانیا بین سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰، در کتاب جدید خو با نام «ایران، آنچه همگان باید بدانند»، سعی کرده تا با اشاره به تاریخ ایران از دوران امپراطوری تا پس از انقلاب اسلامی، شمایی کلی از سیر تحولات سیاسی این کشور را معرفی کرده و اهمیت ایران را برای دیگران توضیح دهد.

«آکسورثی» با توضیح اهمیت و نقش تعیین کننده ایران از لحاظ موقعیت ژئوپلیتیکی و تامین کنندگی انرژی در جهان، معتقد است باید ایران را از زاویه دیگر نگاه کرد.

وی در مطالب کتاب خود با بیان اینکه اکثر مردم جهان ایران را با واژه هایی همچون اسرائیل، آمریکا و مشکلات این کشور با کشوهای سنی منطقه می شناسند، معتقد است باید ایران را از منظری جدید مطالعه و بررسی کرده و فارغ از هرگونه مساله ای همچون پیچیدگی های خاص سیاست خارجی این کشور در جهان، به مسائل دیگری نیز همچون شناخت مردم و سرزمین این کشور نیز نگاه کرد.

نویسنده در بخش دیگری از کتاب حاضر که توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد به چاپ رسیده به فرهنگ، سیاست و مردم ایران پرداخته است.

وی معتقد است ایرانیان ملتی پیچیده و مهم هستند که قریب به ۴۰ سال، تیتر نشریات جهان را به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است در فصل های مختلف این کتاب به تاریخ ایران در دوران باستان و اسلامی، دوران صفوی و تاثیر غرب بر این کشور در آن دوران، دوران پهلوی، انقلاب ایران و تا زمان دولت حسن روحانی پرداخته شده است.

کد خبر 3850842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha